به گزارش ایرنا، حجت الاسلام رحیم جعفری سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی پیام و هدیه صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که برای زوج کتابدار روستای سردوش مریوان ارسال شده بود را در مراسمی و با حضور جمعی از مسئولان شهرستانی و مردم روستا در کتابخانه ای که پیوند آسمانی این زوج کتابدار اتفاق افتاده بود را به آنان اهدا کرد.
سرپرست فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با تقدیر از این کار فرهنگی، اجتماعی و دینی، لوح سپاس وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را قرائت و پیام ویژه وی را به این زوج جوان و اهالی روستا ابلاغ کرد.
در بخشی از پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خطاب به این زوج کتابدار مریوانی آمده است: 'ابتکار خلاقانه شما عزیزان و برپایی جشن آسمانی ازدواج در محیط کتابخانه روستای دوستدار کتاب سردوش، اقدامی فرهنگی و برای همه ما ایرانیان یادآور روح و معنای واقعی ازدواج است که مایه هویت ما به شمار می رود.
در قسمتی دیگر از این پیام آمده است: 'به گواهی تاریخ انسان هایی که در کتابخانه به هم می رسند، عمیق ترین شناخت را نسبت به یکدیگر پیدا می کنند و اگر پیوند همه انسان های امروز در کنار کتاب و از راه کتاب برقرار می شد شاهد جهانی زیباتر بودیم.
وی با اشاره به اینکه اهالی محترم روستای سردوش مریوان سال گذشته برنده عنوان پرافتخار 'روستای دوستدار کتاب' شدند، در ادامه این پیام آورده است: لازم می‌دانم این ابتکار تحسین‌برانگیز را به شما، خانواده محترم و همه اهالی روستا و به ویژه انجمن آموزشی کتابخانه روستا، تبریک بگویم و از خداوند متعال زندگی سرشار از خیر و برکت برای شما عزیزان آرزومندم.
رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) نیز چند روز پیش با اهدای یک جلد قرآن کریم ازدواج این زوج کتابدار مریوانی را را به آنها تبریک گفتند.
چندی پیش محمد تواناحسینی و دلنیا جهانی 2 کتابدار کتابخانه 'زانیاری' روستای سردوش شهرستان مریوان آیین عقد و عروسی خود را در کتابخانه روستا برگزار کردند.
این زوج جوان، بخشی از هزینه های عروسی خود را صرف خرید کتاب برای کتابخانه روستا و بخش دیگر را به موسسه ئاسوی ژیان که کودکان یتیم را تحت پوشش قرار می دهد، اهدا کردند.
کتابخانه زانیاری روستای سردوش با پنج هزار و 500 جلد کتاب در طبقه دوم مسجد روستا قرار دارد و بیش از 140 نفر از جوانان روستا عضو این کتابخانه هستند.
این کتابخانه در سال 1395 به عنوان یکی از 10 کتابخانه برتر سال انتخاب شده بود و همین امر جوانان روستا را برای مشارکت و عضویت بیشتر در کتابخانه ترغیب کرده بود.
امسال نیز کتابخانه زانیاری روستای سردوش مریوان به خاطر میزبانی برگزاری آیین عقد و عروسی 2 کتابدار جوان روستا خبرساز شد.
برگزاری آیین عقد و عروسی زوج جوان کتابدار روستای سردوش در رسانه های داخلی و خارجی و فضای مجازی نیز بازتاب گسترده ای داشت و بسیاری از کابران شبکه های مجازی پیام های تبریک را به برای آنها فرستاده بودند.
روستای 360 خانواری سردوش در 30 کیلومتری شرق مریوان و در حاشیه دریاچه مریوان واقع شده است.
شهرستان مرزی مریوان در 135 کیلومتری سنندج مرکز استان کردستان و هم مرز اقلیم کردستان عراق واقع شده است.
7348/6108
**خبرنگار: افسانه گلباغی**انتشاردهنده:امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.