به گزارش ایرنا، سهراب نژاد روز سه شنبه در آئین معارفه خود در سنندج با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی یک نهاد انقلابی، فرهنگی، آموزشی و پژوهشی است گفت: این نهاد باوجود اینکه حدود یک دهه است در استان راه اندازی شده است، اما در این مدت کوتاه موفقیت های خوبی کسب کرده است.
وی فعالیت های جهاد دانشگاهی را در عرصه های علمی، پژوهشی و فرهنگی استان بسیار سازنده و تاثیرگذار توصیف کرد و گفت: در جهاد دانشگاهی استان کردستان نیروهای جوان، با انگیزه، هدفمند و متخصص مشغول فعالیت هستند.
وی افزود: جهاد دانشگاهی رقیب سایر نهادهای استان نیست بلکه جزیی از بدنه استان است و هدفمند و برنامه ریزی شده در راستای دستیابی به اهداف این نهاد حرکت می کند و در این راه نیازمند همکاری و حمایت همه مسئولان استان است.
وی آموزش و پژوهش را یکی از برنامه های مهم جهاد دانشگاهی عنوان کرد و گفت: برنامه های آموزشی در قالب آموزش بلند و کوتاه مدت یکی از برنامه های در دست اقدام این نهاد است.
وی با اشاره به اینکه میان آموزش های دانشگاهی با بازار کار فاصله وجود دارد گفت: ارایه آموزش های کوتاه مدت و متناسب با بازار کار جهاد در راستای توانمند سازی فارغ التحصیلان بسیار تاثیر گذار است.
وی پژوهش را یکی از پایه های اصلی جهاد دانشگاهی عنوان کرد و افزود: ارتقاء سطح آموزش و آگاهی جامعه از وظایف خطیر جهاد دانشگاهی است.
وی با اشاره به وجود نیروی متخصص و چندین مرکز تخصصی در جهاد دانشگاهی گفت: در همین راستا محور فعالیت های این نهاد بر مبنای پژوهش است و درصددیم مراکز تخصصی را به سمت گروه های پژوهش و پژوهشکده ها سوق دهیم.
وی افزود: در فعالیت های پژوهشی ارزیابی تاثیرات اجتماعی و پروژه های عمرانی مورد توجه جدی جهاد دانشگاهی است.
وی با اشاره یه اینکه اشتغالزایی یکی از دغدغه مسئولان دولتی است گفت: سازمان اشتغال جهاد دانشگاهی در راستای فراهم کردن بستر اشتغالزایی و توانمند سازی جوانان حرکت می کند.
وی با بیان اینکه کردستان یک استان فرهنگی است افزود: در دوران تصدی خود در جهاد دانشگاهی در راستای توسعه فرهنگی استان از هیچ تلاشی دریغ نخواهم کرد.
در ادامه رئیس سابق جهاد دانشگاهی استان کردستان نیز با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی در عرصه های مختلف آموزشی پژوهشی و اشتغال فعالیت می کند، اجرای طرح های علمی و پژوهشی، راه اندازی نمایندگی بانک خون بندناف رویان، راه اندازی صندوق قرض الحسنه دانشجویان ایران، راه اندازی خبرگزاری ایسنا، خبرگزاری ایکنا و انتشارات را فعالیت های جهاد دانشگاهی استان کردستان عنوان کرد.
حمید رضا مجردی نیروی انسانی را ارزشمند ترین سرمایه جهاد دانشگاهی برشمرد و گفت: جهاد دانشگاهی یک نهاد چابک است و در راستای رشد و توسعه این نهاد نیازمند حمایت مدیریت ارشد استان است.
وی افزود: مرکز خدمات تخصصی جی ای اس اطلاعات جغرافیایی، شرکت پارس بنیان آبخیز ،دپارتمان یا مشاوره شغلی کارجویان و فن بازار منطقه ای کردستان از مراکز راه اندازی شده است.
جهاد دانشگاهی یک نهاد عمومی غیر دولتی است که از سال 1359 تاکنون به فرمان بنیانگذار جمهوری اسلامی در کشور تاسیس شده است اما این نهاد سال 85 در کردستان تاسیس و راه اندازی شد.
حمید رضا مجردی حدود هشت سال رئیس جهاد دانشگاهی استان کردستان را عهده دار بود.
7352/6108
**خبرنگار: شیوا اردلان منش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.