به گزارش خبرنگار ایرنا سرهنگ فرزاد کریمی شامگاه یکشنبه در نشست خبری که به مناسبت هفته مبارزه با اعتیاد در سالن جلسات فرمانداری بانه برگزار شد، افزود: طرح تحول کلانتری و پاسگاه ها در دستور کار ناجا قرار گرفته و در بحث نفرات تجدید نظر می شود که امیدواریم با این تحولات در نیمه دوم سال افزایش کشفیاتی را که در سطح استان بی نظیر بود را بار دیگر افزایش دهیم.
وی تاکید کرد: مردم باید مواد مخدر را بشناسند، والدین در مورد اثرات مخرب مواد مخدر آگاهی داشته باشند و متخصصین و کارشناسان در این زمینه مردم را آگاه کنند.
وی افزود: باید خانواده ها از ترفندهایی که بر اساس آن جوانان را در دام اعتیاد می اندازند آگاهی داشته باشند و مهارت های تربیتی خود را بروز کنند و افزایش بدهند.
کریمی تقویت باورهای دینی و اعتماد به نفس را یکی از راهکارهای مبارزه افراد با مواد مخدر دانست و گفت: تقویت باورها و اعتقادات دینی و همچنین اعتماد به نفس در افراد سبب می شود افراد گرایش کمتری به مواد مخدر پیدا کنند.
وی ادامه داد: باید خانواده ها از فرزندان خود در هنگام مشکلات حمایت کنند و اگر فرزند آنها به سمت مواد مخدر گرایش پیدا کرد فرزند خود را ترک نکنند و زیر چتر حمایتی خود قرار دهند.
وی خاطر نشان کرد: بیشترین آسیب به جوانان از سمت دوستان ناباب است که باید خانواده ها دوستان فرزندان خود را شناسایی کنند و نحوه هزینه کردن آنها را کنترل کنند.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده نیروی انتظامی برای مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از جرائم این حوزه اظهار کرد: کارشناسان پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان بانه در ادارات 9 جلسه، مساجد 36 جلسه، مدارس 56 جلسه، اصناف و اتحادیه ها پنج جلسه، آموش های همگانی سه جلسه و برای اقشار مختلف 80 جلسه برگزار کرده اند و 9 نمایشگاه امنیت اجتماعی در خصوص بحث آسیب های اجتماعی مواد مخدر برگزار شده است.
وی افزود: همچنین چهار هزار برگ بروشور و سی دی با موضع پیشگیری از اعتیاد در شهرستان بانه توزیع شده است.
کریمی گفت: با توجه به نزدیکی شهر بانه به سردشت مواد صنعتی از این شهر وارد شهرستان می شود و مصرف مواد سنتی کمتر است.
وی اظهار کرد: به زودی با همکاری مخابرات خط تلفن 128 راه اندازی می شود و مردم می توانند اخبار و اطلاعات و مشاهدات خود را در زمینه مواد مخدر به ما گزارش دهند.
فرمانده نیروی انتظامی بانه در ادامه به شگردهای پلیس مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و افزود: در صورتی که اخبار و اطلاعاتی به بدست ما برسد با شگردهای اطلاعاتی و کارهای سازمانی و پلیسی همکاران ناجا وارد عمل می شود و در این خصوص هم بدون هیچ اغماضی با هماهنگی مقام قضایی وارد عمل می شویم.
وی به اقدامات انجام شده در خصوص کنترل قلیان سراها اشاره کرد و گفت: با همگرایی و هم سوی ادارات شهرستان تعداد زیادی از قلیان سراهای شهر بانه را پلمپ کردیم و قلیان سراهایی که مجوز قهوه خانه دارند و قلیان سرو می کنند به زودی تعطیل می شوند.
این مسئول اضافه کرد: با توجه به اینکه نظر فرماندار شهرستان به تعطیلی قلیان سراها است ناجا با همکاری مرکز بهداشت و همراهی اتاق اصناف بسیاری از قلیان سراها را شناسایی کرده است.
وی اظهار کرد: هر 20 روز حدود 30 قلیان سرا پلمپ می شود که تا پایان سال جاری همه قلیان سراهای بدون مجوز و قهوه خانه های که قلیان سرو می کنند پلمپ می شوند.
فرمانده نیروی انتظامی بانه خاطر نشان کرد: یک سال از انتصاب بنده در بانه باقی مانده اگر مردم با ما همکاری کنند به آنها قول می دهم در این مدت ریشه دلالان مواد مخدر در بانه خشک کنیم.
کریمی از مردم درخواست کرد که با پلیس مبارزه با مواد مخدر همکاری کنند چراکه تنها مردم هستند که می توانند با همراهی و همکاری با دیگر دستگاه ها امنیت را در جامعه برقرار کنند.
بانه در 242 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
7469/6108
**خبرنگار: زینب طلایی/ **انتشار دهنده: امید بهمنی
**آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNSANANDAJ
https://telegram.me/joinchat.DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.