گزارش ایرنا، سلیم کریمی روز پنجشنبه در همایش گفتمان سازی و صیانت از فعالان مبارزه با مواد مخدر و تجلیل از فعالان پیشگیری مبارزه و مقابله با مواد مخدر در سنندج افزود: موفقیت در اجرای برنامه های مبارزه با مواد مخدر و پاکسازی جامعه از انواع مواد مخدر نیازمند همکاری و همراهی آحاد جامعه در امر پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر است.
وی رویکرد اجتماعی کردن اعتیاد را رویکرد مثبت و تاثیر گذاری ارزیابی کرد و ادامه داد: حضور و مشارکت مردم در امر مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر می تواند منجر به موفقیت های زیادی شود.
وی با اشاره به اینکه بر اساس آمارها حدود 20 هزار معتاد در استان کردستان وجود دارد، گفت: هر فرد در جامعه باید به نوبه خود در راستای پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر تلاش کند.
وی با بیان اینکه مسئله مواد مخدر در کنار مسائل محیط زیست، آلودگی هوا و بحران آب یکی از بحران های اصلی کشورهای جهان است ادامه داد: پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر در گرو مشارکت آحاد جامعه است.
وی با اشاره به روند روبه گسترش استفاده مواد مخدر در کشور اظهار کرد: امروز مصرف مواد مخدر صنعتی در میان جوانان، این قشر حساس و تاثیر گذار جامعه را به سوی نابودی سوق داده است.
وی بر برخورد قاطعانه با خرده فروشان و باندهای قاچاق مواد مخدر در استان تاکید کرد و افزود: اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به آحاد جامعه نقش مهمی در کاهش آسیب های اجتماعی اعتیاد و مصرف مواد مخدر دارد.
کزسمس کاهش آسیب های اجتماعی اعتیاد را نیازمند تقویت نشاط اجتماعی دانست و گفت: ادارت و نهادهای استان در راستای ایجاد نشاط اجتماعی به منظور کاهش آسیب اعتیاد در جامعه تلاش کنند.
وی هدف از برگزاری برنامه های متنوع در هفته مواد مخدر را ارتقای امنیت اجتماعی، مبارزه با مواد مخدر و مقابله با خرده فروشان و معتادان عنوان کرد.
در پایان از تمبر یادبود با عنوان ما پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر که با همکاری اداره کل پست استان طراحی شده بود رونمایی شد و از فعالان عرصه پیشگیری مبارزه و مقاتبله با اعتیاد استان کردستان با اهداء لوح تقدیر تجلیل و قدردانی بعمل آمد.
برگزاری سه نمایشگاه ویژه با محوریت مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر در کتابخانه امام خامنه ای سنندج، پارک 28 دی، نگارخانه شهرداری سنندج، افتتاح 2 مرکز ترک اعتیاد بانوان با هدف تقویت و ارتقای مراکز درمانی معتادان از اهم برنامه های هفته مواد مخدر در استان است.
برگزاری کمپین نه به اعتیاد از سوی هلال احمر استان در سالن آزادی سنندج، اطلاع رسانی از طریق رسانه های دیداری و شنیداری، اعزام سفیران اجتماعی (هنرمندان ورزشکاران برتر) به محلات درگیر آسیب های اجتماعی، برگزاری برنامه های فرهنگی و ورزشی، اجرای تئاتر های خیابانی، برپایی نمایشگاه ثابت و سیار عکس و کاریکاتور، استفاده از فضای مجازی کمپین نه به اعتیاد، برگزاری جشنواره و کارگاه های آموزشی و سخنرانی در مساجد از برنامه هایی بود که در هفته مواد مخدر برگزار شد.
در حوزه متادون 62 مرکز ترک اعتیاد در استان فعالیت دارند و تعداد هشت هزار و 500 نفر تحت درمان متادون قرار دارند.
مرکز دولتی ویژه معتادان، 14 کمپ و 2 شلتر در استان کردستان دایر است.
برنامه مبارزه با مواد مخدر همزمان با سراسر کشور در استان کردستان از 20 خرداد آغاز شده است.
7352/6108
**خبرنگار: شیوا اردلان منش/** انتشار دهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.