سعید بابایی شامگاه چهارشنبه در آیین اختتامیه مرحله استانی پنجمین دوره المپیاد آماده دانش آموزی در اردوگاه سلیمان خاطر سنندج افزود: این تعداد دانش آموزش در بیش از هشت هزار مدرسه در مناطق مختلف، آموزش های مهارتی مختلف را فرا می گیرند.
وی اضافه کرد: در این دوره های آموزشی، آموزش اطفاء حریق، حمل مصدوم، چادر زنی اسکان اضطراری، احیا قلبی و ریوی، پناه گیری در مقابل زلزله، امداد و کمک های اولیه به مدت 32 ساعت به دانش آموزان پایه هشتم ارائه می شود.
معاون پیش دبستانی و دانش آموزی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر گفت: آموزش این مهارت ها می تواند نقش بسیار مهمی در نجات جان دانش آموزان و اطرافیان آنها در هنگام بلایا و حوادث مانند آتش سوزی و زلزله می شود.
وی اضافه کرد: پس از آموزش دانش آموزان از هر مدرسه یک تیم 14 نفری در مسابقات شهرستانی شرکت کرده تا در بین مدارس تیم برتر هر شهرستان انتخاب شود.
وی اظهار کرد: تیم های منتخب شهرستان به مرحله استانی راه پیدا می کنند تا در نهایت از هر استان یک تیم برای شرکت در مسابقات کشوری انتخاب شود.
بابایی گفت: امسال مسابقات کشوری با حضور تیم های برتر استانی شهریور و به میزبانی استان گیلان برگزار می شود.
معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان کردستان نیز آئین گفت: در این دوره از مسابقات 400 دانش آموزان دختر و پسر در قالب 22 تیم شهرستان به مدت 2 روز با هم رقابت کردند.
بابک قنبری افزود: در هر تیم 14 نفر از دانش آموزان حضور دارند و تیم های برگزیده به المپیاد کشوری اعزام خواهند شد.
وی با اشاره به اجرای طرح دادرس در 150 مدرسه استان اضافه کرد: در این طرح هلال احمر استان کردستان با هدف آماده کردن دانش آموزان در مواجهه با روزهای سخت در مدارس استان آموزش های تئوری و عملی به دانش آموزان ارائه می کنند.
وی با بیان اینکه دانش آموزان مهم ترین اقشار تاثیرگذار در جامعه هستند و می توانند اطلاعات خود را به خانواده های خود انتقال دهند گفت: در همین راستا جمعیت هلال احمر با هدف آموزش و ارتقاء سطح آگاهی دانش آموزان در مقابل حوادث و بلایای طبیعی کارگاه های آموزشی برگزار می کند.
قنبری ادامه داد: سال گذشته در تمام شهرستان های استان 32 ساعت کلاس آموزشی چگونگی مقابله با حوادث طبیعی به دانش آموزان ارائه شد.
به گفته وی طرح ملی دادرس جمعیت هلال احمر به عنوان یک برند اصلی و آینده نگر در سازمان جوانان جمعیت 9 آیتم امداد و کمک های اولیه به دانش آموزان پایه هشتم ارایه می شود.
در پایان این رقابت ها تیم شهرستان دهگلان با مجموع 939 امتیاز به عنوان تیم منتخب کردستان برای دومین سال پیاپی برای مسابقات کشوری انتخاب شد.
هم اکنون 150 کانون دانش آموزی در مدارس استان و 65 کانون غنچه های مراکز پیش دبستانی فعالیت می کنند.
هلال احمر استان کردستان دارای 10 پایگاه امدادی جاده ای و بیش از چهار هزار داوطلب فعال آموزش دیده و آماده همکاری در شرایط سخت و بحرانی است.
طرح ملی دادرس(دانش آموز آماده در روزهای سخت) از پنج سال قبل و با همکاری آموزش و پرورش و سازمان جوانان جمعیت هلال احمر در استان های مختلف کشور هر ساله برگزار می شود.
3020/ 6108
**خبرنگار: عبدالله رحمانی/**انتشاردهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.