امین مرادی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این جشنواره در 2 بخش کارتون و کاریکاتور برگزار شد و یک هزار و 600 اثر از 550 هنرمند در 75 کشور دنیا در آن حضور داشتند.
وی اظهار کرد: از این تعداد 500 اثر به بخش نهایی جشنواره راه پیدا کرد که از هنرمندان استان مسعود عسگری‌ مبین و محمدسامان صولی در بین راه‌یافتگان به مرحله پایانی قرار گرفتند.
رئیس حوزه هنری کردستان ادامه داد: موضوع ما این است که 'ترامپ' را به عنواد نمادی از سرمایه‌داری و سلطه‌گری آمریکا در نظر گرفتیم، سلطه‌ای که خیلی اندیشمندان آن را با نازیسم مقایسه می‌کنند.
وی اظهار کرد: بر همین اساس یکی از موضوعات این جشنواره، فراخوان نژادپرستی بود که ترامپ بسیار طرفدار آن است و موضوع دیگر هم اسلام‌هراسی و ایران‌هراسی بود.
مرادی با بیان اینکه داوری این جشنواره بین‌المللی را 2 داور خارجی از بلژیک و برزیل بر عهده داشتند، گفت: محمدرضا دوست‌محمدی، محمود آزادنیا و حبیب‌الله صادقی از دیگر داوران این جشنواره بین‌المللی بوده‌اند.
وی افزود: در بخش کاریکاتور، هادی اسدی از همدان مقام اول را کسب کرد و جواکین آلدگویر از اسپانیا و ادواردو باپیتستائو از برزیل به ترتیب مقام دوم و سوم این جشنواره را به خود اختصاص دادند.
به گفته وی ابوالفضل بهرامی، مسعود عسگری‌ مبین، زلتی گئورگیف از بلغارستان، گلیزتو بوبادیلا از مکزیک، رضا حمیدی‌مطلق، شانکار پاماراثی از هند، ویکتور هنریکه از برزیل نیز موفق به کسب مقام شایسته تقدیر شدند.
آثار برگزیده این جشنواره در 11 کشور دنیا و 32 مرکز استان همزمان با اختتامیه به نمایش در آمد. همچنین 500 اثر که به مرحله نهایی رسیده اند در فضای مجازی به نمایش گذاشته شده که بیش از سه میلیون نفر از آنها دیدن کرده اند.
مسعود عسگری ‌مبین متولد 1366 شهر قروه دانشجوی ارشد نقاشی در دانشگاه هنرهای زیبای تهران است و تاکنون موفق به کسب چندین جشنواره ملی و بین‌المللی همچون جشنواره بین‌المللی نورسوگ بلژیک و جشنواره ملی فرزند بیشتر، شده است.
7348/6108
**خبرنگار: افسانه گلباغی**انتشار دهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.