به گزارش ایرنا عبدالمحمد زاهدی روز دوشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان که با محوریت توزیع اعتبارات شهرستانی در سال جاری برگزار شد افزود: همه دستگاه ها حل مسایل مربوط به زیرمجموعه خود را مد نظر قرار می دهند ولی باید با توجه به محدودیت منابع مالی اولویت ها را در همه بخش ها در شهرستانها مورد توجه قرار دهند.
وی حل یکباره و همزمان همه مسایل و مشکلات شهرستان ها و استان را دور از انتظار عنوان کرد و گفت: در توزیع اعتبارات شهرستانی لازم است به شاخص های مشخص شده توجه و بر مبنای نیاز شهرستان ها اولویت ها را مشخص و اجرا کرد.
به گفته زاهدی، توجه مدیران به جذب اعتبارات ملی وظیفه ای مهم و کمک به سرعت توسعه و رشد استان است و همه مدیران تلاش کنند در هر بخشی که می توانند اعتبارات ملی را جذب و در طرح ها و پروژه ها هزینه کنند.
استاندار کردستان افزود: شورای فنی استان در قبال کیفیت پروژه ها و روال قانونی اجرای طرح ها و پروژه های عمرانی مسئول است و این شورا علاوه بر مدنظر قرار دادن پیوست های لازم در طرح ها، پروژه ها را به سازمان هایی واگذار کند که توان فنی و اجرایی لازم را داشته باشند.
وی رفع مشکل زمین های کشاورزیی که مالکیت آنها مخدوش است را بسیار حایز اهمیت دانست و اضافه کرد: برگرداندن مالکیت زمین های کشاورزی به مردم موجب دلگرمی و سرمایه گذاری کشاورزان در آن زمین ها می شود.
زاهدی ادامه داد: در سالی که بنام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری شده است باید کمک کرد زمینه های مناسب این اقدام در همه بخش های استان فراهم شود.
وی توجه به زیرساخت های بخش حمل و نقل را یکی از نیازهای جدی استان عنوان کرد و گفت: در هشت شهرستان استان که راه های روستایی شان زیر میانگین کشوری است 20 درصد از اعتبارات شهرستانی برای ارتقاء شاخص های راه روستایی تخصیص یابد.
طبق سرشماری نفوس و مسکن سال 1395، جمعیت کردستان یک میلیون و 603 هزار و 11 نفر است که از این تعداد 70.8 درصد در مناطق شهری و 29.2 درصد هم در مناطق روستایی استان ساکن هستند.
3034/6108
**خبرنگار: حسن حسین زاده /**انتشار دهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.