به گزارش خبرنگار ایرنا، حیدر رحیمی روز جمعه در آیین افتتاح پروژه های اشتغال زایی زندانیان بانه که در محل این پروژه ها برگزار شد، افزود: پنج پروژه تولید روکش صندلی خودرو، عرق گیر انواع صندلی ، سالن غذا خوری، کارگاه بلوک زنی و یک کارواش به بهره برداری رسد.
وی خاطر نشان کرد: مکان احداث پروژه های اشتغالزایی زندانیان محل احداث ساختمان زندان بانه است که در سال 76 به دلایل مختلف باوجود پیشرفت فیزیکی زیاد افتتاح نشد و در حال تخریب بود.
رحیمی ادامه داد: سال گذشته با باز تعریفی که برای این ساختمان متروکه تعریف شد به عنوان 'زندان باز' تعریف و مقدمات اولیه ان انجام شد.
وی اظهار کرد: امسال در راستای تحقق شعار سال، بازگشت سعادتمندانه زندانیان به جامعه، حرفه آموزی و اشتغال مددجویان، امنیت پایدار در زندان و کمک به معیشت مددجویان و خانواده های آنان این مجموعه با سازی و کاربری جدید تعریف شد.
به گفته رحیمی، امسال در فاز نخست این طرح پنج طرح آماده بهره برداری شده که برای 30 نفر از مددجویان با اعتباری بیش از 20 میلیارد ریال اشتغال ایجاد شده که کل سود و دستمزد حاصل از تولید اشتغال در این مجموعه به زندانیان تعلق می گیرد.
رئیس زندان بانه با بیان اینکه اشتغالزایی زندانیان بخش زیادی از دغدغه های آنان را کاهش می دهد افزود: در کارگاه های تولید روکش صندلی و عرق گیر پنج نفر از مددجویان زندان بانه با اعتباری بیش از 200 میلیون ریال مشغول بکار شدند.
وی اظهار کرد: اعتبار این پروژه ها از طریق بنیاد تعاون زندان های استان تامین شده است.
وی گفت: پروژه دیگر اشتغال زایی زندانیان سالن غذا خوری و مرکز تفریحی و سیاحتی برای مسافرین است که این پروژه با اعتبار 100 میلیون ریال برای 2 نفر از مددجویان زندان بانه اشتغال ایجاد کرده است.
رحیمی افزود: احداث کارواش یکی دیگر از پروژه های اشتغال زایی زندان بانه است که با اعتباری بیش از 200 میلیون ریال برای هشت نفر از زندانیان بانه با 2 شیفت کاری به صورت درصدی اشتغال ایجاد کرده است.
وی فاز اول کارگاه تولید بلوک, تیرچه و جدول را یکی دیگر از پروژه های اشتغال زایی زندان بانه عنوان کرد و ادامه داد: این پروژه در فاز اول برای 15 نفر شغل ایجاد کرده که فاز اول این کارگاه امسال با همکاری بخش خصوصی با اعتبار 10 میلیارد و 500 میلیون ریال به بهره برداری رسید.
وی خاطر نشان کرد: به زندانیان مشغول به کار در کارگاه تیرچه و بلوک، دستمزد روزانه تعلق می گیرد.
رحیمی گفت: مجموعه کارگاه های تولید و اشتغالزایی زندانیان بانه با همکاری دادستان بانه راه اندازی شده است.
وی ضمن تبریک به مناسب هفته قوه قضایه ی خاطر نشان کرد: هفته قوه قضاییه در راستای به یادآوری جنایات منافقین کور دل، نمایش دستاوردهای انقلاب اسلامی و محکوم کردن توطئه های استکبار جهانی علیه مردم آگاه و بصیر ایرانی اسلامی است.
وی افزود: بی شک قوه قضایه نقش موثری در پاسداری از ارزش ها، کرامت انسانی و آزادی های مشروع افراد ایفا می کنند.
بانه در 242 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
7469/6108
**خبرنگار: زینب طلایی/ **انتشار دهنده: امید بهمنی
**آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNSANANDAJ
https://telegram.me/joinchat.DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.