به گزارش خبرنگار ایرنا در حاشیه این بازدید، مدیرکل شرکت شهرک های صنعتی کردستان با بیان اینکه مساحت شهرک صنعتی کامیاران 19 هکتار است افزود: 14 هکتار از فاز یک این شهرک عملیاتی است و 10 هکتار آن واگذار شده است.
شاهو حاجبی یکی از مسائل این شهرک را عدم تقاضا برای واگذاری عنوان کرد و گفت: سال گذشته چهار هکتار از زمین های این شهرک خلع ید و به شرکت شهرک های صنعتی واگذار شد.
وی ادامه داد: طرحی روی این چهار هکتار به نام فاز توسعه کامیاران اجرا شد و بخش فاضلاب کشی، آب، برق و مرحله زه کشی آن را نهایی کردیم.
حاجبی در ادامه به ایجاد شهرک شماره 2 کامیاران در روستای توانکش اشاره و اظهار کرد: این شهرک با 31 هکتار مساحت مکان یابی شده است که امیدواریم بعد از آماده سازی تاسیسات لازم، بتوانیم این شهرک صنعتی را به شهرک صنعتی شماره 2 کامیاران تبدیل کینم.
مدیرعامل شرکت خدماتی شهرک صنعتی کامیاران هم نبود سردر ورودی این شهرک، عدم امنیت، عدم پاسخگویی دارایی و تامین اجتماعی، نبود سوپرمارکت، عدم کفایت شارژ برای اداره شهرک و نبود مرکز آتش نشانی را از جمله مشکلات این شهرک عنوان کرد و خواستار رفع آن شد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز با بیان اینکه هم اکنون 970 شهرک و ناحیه صنعتی در کشور مشغول به فعالیت هستند ادامه داد: این در حالی است که هیچ کدام از این شهرک ها، دارای دیوارکشی نیستند؛ چرا که مردم باید به راحتی به این شهرک ها وارد شوند.
علی یزدانی بر انجام بهسازی محوطه شهرک صنعتی کامیاران تاکید کرد و گفت: در بحث فنی نیز اکیپی را مامور می کنیم تا مشکلات مربوط به حق شارژ و اداره شهرک رفع کند.
وی با بیان اینکه آیین نامه ای را برای افزایش تعداد شرکت های خدماتی شهرک های صنعتی در هیئت دولت مطرح خواهیم کرد افزود: تعداد شرکت های خدماتی را نیز افزایش می دهیم تا آنان بهتر بتوانند امور شهرک ها را به نحوی آسانتر اداره کنند.
شهرک صنعتی کامیاران 77 واحد صنعتی دارد و کامیاران نیز در 65 کیلومتری جنوب سنندج واقع شده است.
7355/6108
**خبرنگار: وریا کرمی/**انتشار دهنده: امید بهمنی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.