به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، عیسی گوهری رییس پلیس راه استان کردستان در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: طرح تابستان از روز یکم تابستان در استان کردستان آغاز شده و تا یکم مهر ماه سال جاری ادامه خواهد داشت. تفاوت اجرای طرح تابستانه با سال های قبل این است که قبلا طرح در اواسط تیر ماه شروع می شد ولی امسال از اولین روز تابستان شروع شده است.
وی گفت: با توجه به طرح های نوروزی که امسال داشتیم ما شاهد کاهش 50 درصدی حوادث بودیم. بیشترین ساعات تصادفی که در استان کردستان به وجود می آید بین ساعت 16 تا 20 است و بیشترین تصادفات ما مربوط به روز های پنج شنبه و جمعه است.
رییس پلیس راه استان کردستان افزود: 30 تا 40 درصد موارد سانحه ی رانندگی مربوط به خارج از استان است و این نشان از نا آگاهی بودن به جاده های استان است. ما در استان کردستان اصلا آزاد راه نداریم و اکثر جاده های ما اصلی یا فرعی هستند و جاده های فرعی ما کاربری ترانزیت دارند.
گوهری بیان کرد: امنیت جاده هایی که در اختیار ماست ما به عنوان امین باید امانت دار جاده ها باشیم. 66 درصد از تصادفات ما در سنین 20 تا 40 سالگی است. 40 درصد از حوادثات مربوط به واژگونی است که به خاطر عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه رخ می دهد.
وی گفت: 41 دستگاه ثبت تخلف در سطح جاده های استان نصب خواهد شد که تمام تخلفات رانندگان در آن ثبت و ضبط می شود. سامانه سپهتن باعث ثبت ساعات در مقصد و مبدأ شده و تمام حرکات راننده را در حین رانندگی ثبت می کند.
رییس پلیس راه استان کردستان افزود: 23 درصد از تصادفات ما ناشی از تجاوز به چپ و انحراف به چپ است و علت عدم توجه به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی است. ما باید همگی دست به دست هم دهیم و اطلاع رسانی دقیقی را خصوصا در فصل تابستان داشته باشیم که شاهد کاهش تلفات جاده ای باشیم.
فاتحی در ادامه بیان کرد: امیدواریم تابستان امسال هم مثل تابستان سال گذشته شاهد کاهش 14 درصدی تلفات جاده ای باشیم ولی این آمار باز هم زیاد است که ان شاالله با همکاری اصحاب رسانه و همه ی اقشار مختلف جامعه بتوانیم شاهد هیچ گونه تصادفاتی نباشیم.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 684200
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.