به گزارش خبرنگار ایرنا، مسلمانان روزه دار کردستانی در آخرین جمعه از ماه پرفیض و مبارک رمضان در لبیک به فرمان بنیانگذار فقید نظام جمهوری اسلامی ایران حضرت امام (ره) به خیابان ها آمدند تا بار دیگر با آرمان های والای آن پیر سفر کرده و منادی وحدت اسلامی و مردم مظلوم و بی دفاع فلسطین تجدید بیعت کنند.
شرکت کنندگان در راهپیمایی روز قدس در شهرستان های مختلف استان کردستان دست نوشته هایی مزین به تصاویری از مبارزات مردم فلسطین و قبله اول مسلمانان قدس شریف در دست داشتند، نفرت و انزجار خود را از استکبار جهانی به ویژه رژیم اشغالگر قدس اعلام کردند.
برخی از انجمن ها و سازمان های مردم نهاد نیز پارچه نوشته هایی از بیانات بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی(ره) و رهبر معظم انقلاب در مورد حمایت از مردم مظلوم فلسطین تهیه کرده و در راهپیمایی روز قدس با خود حمل می کردند.
اقشار مختلف مردم سنندج نیز مانند سایر هموطنان خود از جمله بازاریان و کسبه، فرهنگیان، روحانیان، کارکنان ادارات مختلف، دانشگاهیان، دانش آموزان، مردان و زنان و پیر و جوان همه و همه در این راهپیمایی حضوری گسترده داشتند.
جمعی از جانبازان و ایثارگران دوران دفاع مقدس نیز در حالی که سوار بر ویلچر بودند و پرچم و پوسترهای مردم آزادی خواه فلسطین را در دست داشتند، جلوه های ویژه ای به راهپیمایی مردم این شهر بخشیده بودند.
برخی از شهروندان سنندج در حالی که لباس محلی کُردی بر تن داشتند در راهپیمایی روز قدس حضور پیدا کرده بودند و با تمام وجود از مردم مسلمان فلسطین و آزادی قدس عزیر طرفداری می کردند.
تعدادی از والدین سنندجی فرزندان خردسال خود را در راهپیمایی روز قدس همراه خود آورده بودند تا با این حرکت نشان دهند که ملت مسلمان در هر سن و موقعیتی باشد از آرمان های ملت فلسطین دفاع می کند.
شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان از چند روز قبل با صدور اطلاعیه ای مسیرهای راهپیمایی روز جهانی قدس در مرکز استان و شهرهای تابعه را اعلام کرده بود و به همین خاطر مردم سنندج از چند ساعت قبل تجمع خود را از میدان آزادی این شهر شروع کرده و سپس به سمت در سه راه حبیبی به راه افتادند و آنجا پس از ارایه سخنرانی خود را به مسجد جامع برای ادای فریضه نماز جمعه شتافتند.
شرکت کنندگان پس از طی مسیر راهپیمایی در مقابل مسجد جامع این شهر تجمع و اتحاد و همبستگی خود را با مردم فلسطین اعلام کردند.
در میان راهپیمایان استاندار کردستان و نماینده ولی فقیه در استان کردستان، نمایند گان مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و امام جمعه سنندج، اعضای شورای اسلامی شهر، ورزشکاران، هنرمندان، نیروهای نظامی و انتظامی، روحانیان و طلاب، آزادگان سرافراز و خانواده های معظم شهدای شهرستان نیز دیده می شدند.
در پایان این راهپیمایی قطعنامه سراسری روز جهانی قدس قرائت شد و راهپیمایی کنندگان با فریادهای الله اکبر مفاد آن را تایید کردند.
راهپیمایی کنندگان کردستانی همچنین در پایان پرچم های آمریکا و رژیم صهیونیستی را با سر دادن شعارهای 'مرگ بر استکبار' و 'مرگ بر اسراییل' به آتش کشیدند.
راهپیمایی روز قدس در شهرستان های مختلف استان از جمله سقز، بانه، مریوان، کامیاران، دیواندره، قروه، بیجار، دهگلان و سروآباد نیز با حضور گسترده مردم این شهرستان ها برگزار شد.
3020/1904
** خبرنگار: حسن حسین زاده/ انتشار دهنده: عبدالله رحمانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.