به گزارش ایرنا این 2 عنوان کتاب جدید از نویسندگان نامی منطقه فاتح سعیدی و دکترحسام ملکی هستند که توسط انتشارات ریباز مریوان منتشر شده اند.
کتاب 'تان و پو' به معنی تار و پود قالی اثر فاتح سعیدی حاوی اشعار هورامی وسورانی است که در120صفحه نوشته شده است.
این کتاب در قالب دوبیتی، رباعی و مسمط در موضوعات عرفانی، اخلاقی، تربیت دینی، فلسفی و اجتماعی است و همچنین تضمین اشعاری از شاعران پارسی گوی همچون حافظ شیرازی، اقبال لاهوری و شاعران کرد زبان همچون وفایی مهابادی، صیدی هورامی و احمد بگ کوماسی را انجام داده است.
کتاب تان و پو در مدت سه سال نوشته شده است و در اشعار این کتاب زیبایی شناسی، اخلاق مداری، آرایه های ادبی و عناصر زیبایی سخن مشهود است.
کتاب 'سیلاب های سیروان هم ' اثر دکتر حسام ملکی است که در 200 صفحه تالیف شده و از سوی انتشارات'ئه‌وین'مریوان منتشرشده است.
این کتاب تحت عنوان شواهد ژئومورفیک سیلاب رودخانه سیروان به منظور ارزیابی تغییرات محیطی منطقه نگاشته شده و یک کتاب تخصصی است.
حسام ملکی استاد دانشگاه، دبیر شاغل در آموزش وپرورش مریوان، اهل روستای دله‌مرز سروآباد و دارای دکتری ژئومورفولوژی است و فاتح سعیدی بازنشسته فرهنگی در آموزش وپرورش مریوان، اهل روستای شرکان هورامان که پیش از این کتاب های سه‌وقات (سورانی) شه‌به‌ق (سورانی/هورامی) و تریفه (هورامی/سورانی) را به رشته تحریر درآورده است.
شهرستان سروآباد با 2 بخش مرکزی و هورامان و جمعیتی افزون بر 52 هزار نفری در فاصله 90 کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و 24 کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.
7354/1904
**خبرنگار: فرزاد آداک**انتشار دهنده:
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.