به گزارش ایرنا این مرغداری با ظرفیت جوجه ریزی 24 هزار قطعه در هر دوره و تولید ۱۳۰ تُن گوشت مرغ، زمینه اشنغال پنج نفر را فراهم کرده است.
اعتبار هزینه شده این واحد مرغداری، هشت میلیارد ریال است که چهار میلیارد ریال آن از تسهیلات و چهار میلیارد دیگر آورده شخصی بوده است.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کردستان در حاشیه افتتاح این واحد گوشتی گفت: در حال حاضر تعداد 729 واحد مرغ گوشتی به ظرفیت حدود 14.5میلیون قطعه در دوره و حدود 58 میلیون قطعه در سال با توان تولید 100 هزار تُن گوشت مرغ، دارای پروانه بهره برداری است.
خالد جعفری افزود: 13واحد مرغ مادر گوشتی با ظرفیت 336 هزار قطعه و 13 واحد مرغ تخمگذار به ظرفیت 555 هزار قطعه در استان دارای پروانه بهره برداری است.
وی ادامه داد: یک واحد کارخانه جوجه کشی با ظرفیت 2 میلیون عدد تخم مرغ نطفه دار و با توان تولید 20 میلیون قطعه جوجه یک روزه در سال، فعال است.
جعفری گفت: استان کردستان با توجه به نوساز بودن صنعت از نظر تجهیزات جزو استان های برتر بوده و طی شش سال گذشته ظرفیت مرغداری های گوشتی استان به سه برابر افزایش یافته است.
وی اضافه کرد: کردستان در کشور از نظر ظرفیت، جزو قطب های مهم تولید گوشت مرغ است؛ به طوریکه با حدود چهار درصد تولید کشور در منطقه غرب و شمال غرب، رتبه اول و رتبه نهم کشوری را دارد.
وی گفت: از صنایع مرتبط با این فعالیت می توان به وجود 6 کشتارگاه صنعتی مرغ به ظرفیت 16 هزار قطعه در ساعت، همچنین پانزده کارخانه خوراک طیور به ظرفیت سالیانه 360 هزار تُن (12 واحد به ظرفیت 320 هزار تن اختصاصی و 3 واحد به ظرفیت 40 هزار تُن همراه با تولید خوراک دام)، چهار واحد ذرت خشک کنی به ظرفیت 62 هزار تن و نیز سه واحد فرآوری کود مرغی به ظرفیت 50 هزار تُن در سال اشاره کرد.
7355/6108
**خبرنگار: وریا کرمی/**انتشار دهنده: امید بهمنی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.