به گزارش خبرنگار ایرنا، این طرح با ظرفیت 2 هزار تُن شامل یک هزار و 500 تُن مرغ و 500 تُن ماهی با اعتبار 15 میلیارد و 250 میلیون ریال اجرا شده است.
آورده بخش خصوصی در این مرحله شامل 9 میلیارد و 500 میلیون ریال بوده و پنج میلیارد و 250 میلیون ریال نیز از محل تسهیلات بهین یاب از محل اعتبارات حمایت از تولید پرداخت شده است.
این طرح هم اکنون زمینه اشتغال 50 نفر که بیشتر آنها را بانوان تشکیل می دهند، فراهم کرده است و پیش بینی می شود احداث کشتارگاه مرغ که مرحله سوم این طرح است در آینده نزدیک آغاز شود.
مرحله اول این طرح که سردخانه دو مداره با ظرفیت یک هزار و 500 تُن بود سال گذشته با اعتبار 41 میلیارد ریال شامل 21 میلیارد ریال آورده شخصی و 20 میلیارد ریال تسهیلات از محل اعتبارات بهین یاب تامین شده بود افتتاح شد.
در آیین بهره برداری از مرحله دوم این طرح، عبدالمحمد زاهدی استاندار کردستان، کریم ذولفقاری رئیس سازمان جهاد کشاورزی، محمدابراهیم زارعی فرماندار سنندج و برخی از مسئولان ادارها و مدیران نظامی و انتظامی استان حضور داشتند.
همزمان با هفته جهاد کشاورزی یک هزار 283 طرح و پروژه بخش کشاورزی در مناطق مختلف استان با اعتبار بیش از 792 میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.
این تعداد طرح در مجموع برای 317 نفر شغل ایجاد کرده و اشتغال بیش از یک هزار و 631 نفر را تثبیت می کند. این طرح ها در زمینه های بهبود تولیدات گیاهی و دامی، منابع طبیعی و آبخیزداری، صنایع کشاورزی، آب و خاک و فنی مهندسی و تعاون روستایی هستند.
استان کردستان یک میلیون و 120هزار هکتار زمین زراعی دارد که سالانه نزدیک به سه میلیون تُن انواع محصولات زراعی، باغی و دامی در استان تولید می شود.
بیش از 120 هزار بهره بردار در بخش های مختلف کشاورزی در استان کردستان مشغول به فعالیت هستند.
3034/6108
**خبرنگار: حسن حسین زاده /**انتشار دهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.