به گزارش ایرنا از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی کردستان سیدعزیز هاشمی گفت: برای توسعه کشت توت فرنگی 80 طرح جدید در 100 هکتار باغات 40 روستای سطح این شهرستان ایجاد می شود.
به گفته وی، با بهره‌برداری از این 80 طرح توسعه توت‌فرنگی، برای 80 نفر اشتغال ایجاد و همچنین 80 شغل دیگر تثبیت می‌ شود و جوانان می ‌توانند از این طریق برای خود درآمدزایی کنند.
مدیر جهادکشاورزی مریوان با اشاره به اینکه بیشتر مناطق مریوان مستعد کشت توت‌فرنگی است، گفت: محصول توت‌فرنگی در این شهرستان باکیفیت، خوشمزه، شیرین و از ماندگاری خوبی برخودار است و می‌ توان از آن برای صادرات نیز استفاده کرد.
هاشمی با اشاره به ظرفیت‌های مریوان افزود: در طول سال در این شهرستان هفت هزار تُن توت‌فرنگی تولید و به استان‌های کشور ارسال می‌شود.
وی با اشاره به تولید یک میلیونی نشاء توت‌فرنگی در این شهرستان اظهار کرد: مریوان یکی از مهم‌ترین شهرستان‌های تولیدکننده نشاء توت فرنگی در کشور بوده که بیش از 18 استان کشور از تولیدات نشاء توت‌فرنگی این شهرستان استفاده می‌کنند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مریوان گفت: بیشتر باغات توت‌فرنگی مریوان به‌صورت مکانیزه و آبیاری آن از طریق آبیاری‌ نواری بوده و از ارقام تجاری آن استفاده می‌ شود.
سالانه بیش از 40 هزار تُن محصول توت فرنگی در کشور تولید می شود که این میزان شامل 80 درصد توت‌‌فرنگی کشور است.
استان کردستان یک میلیون و 120هزار هکتار زمین زراعی دارد که سالانه نزدیک به سه میلیون تُن انواع محصولات زراعی، باغی و دامی در استان تولید می شود.
بیش از 120 هزار بهره بردار در بخش های مختلف کشاورزی در استان کردستان مشغول به فعالیت هستند.
3034/6108
**خبرنگار: حسن حسین زاده /**انتشار دهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.