به گزارش ایرنا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی کردستان، کریم ذوالفقاری در مراسم افتتاح پروژه های کشاورزی در شهرستان دیواندره افزود: تسهیلات برای سرمایه گذاران با ایجاد مجتمع های گلخانه ایی آماده پرداخت است.
وی گفت: همچنین از سوی سازمان جهاد کشاورزی کردستان، هیچ ممنوعیتی برای واگذاری زمین به طرح های دارای توجیه اقتصادی در بخش کشاورزی وجود ندارد و این سازمان اولویت اول جذب سرمایه گذار را شروع به کار واحد های راکد بخش کشاورزی می داند.
وی افزود: تبدیل 95 هکتار اراضی دیم به اراضی آب، همتی دیگر از جهادگران سازمان جهاد کشاورزی است که در هدف گذاری های بعدی تحقق افزایش اراضی آبی را شاهد خواهیم بود.
وی اظهار کرد: انجام این طرح ها در راستای اقتصاد مقاومتی اقدامی شایسته است که تلاش می شود با تحقق 100 درصدی بهره مندی اراضی از سیستم های نوین آبیاری راندمان آب را افزایش و به تولید پایدار با هدف اقتصادی کردن کشاورزی در استان دست پیدا کنیم.
رئیس سازمان جهادکشاورزی کردستان گفت: با پیگیری های انجام شده از سوی فرمانداری دیواندره و مجموعه جهاد شهرستان، 95 هکتار از اراضی دیم روستای 'گاوشله' به اراضی آبی تبدیل شد و امید است شاهد افزایش درآمد کشاورزان در این روستا باشیم.
وی گفت: 72 طرح در حوزه های شیلات، دام، طیور آبزیان و احداث شبکه های آبیاری تحت فشار در شهرستان دیواندره در هفته جاری افتتاح و به بهره برداری می رسد.

** زنان روستایی پشتوانه تولید و افزایش درآمد در روستاها هستند
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان در بازدید از کارگاه تولید قارچ روستای گاوشله دیواندره افزود: فراموش نکنیم زنان روستایی پشتوانه تولید و افزایش درآمد در روستاها هستند.
به گفته ذولفقاری، امروز زنان روستایی به عنوان ظرفیت ویژه انسانی در روستاها می توانند سکان اصلی تولید را هدایت نمایند صندوق خرد زنان در روستاها نشان از موفقیت آنان در عرصه های مشارکتی و ورودشان به بازار کارآفرینی است.
وی افزود: پرداخت تسهیلات به زنان روستایی از محل صندوق های خرد و با مشارکت صندوق کارآفرینی امید می تواند شروعی برای ایجاد اشتغال پایدار زنان روستایی باشد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان همچنین از طرح توسعه مجتمع باغی گل تپه بازدید کرد و یادآور شد: کشاورزان و مسئولان از سودآوری محصولات باغی و طرح توسعه باغات دیم با استفاده از ارقامی که توجیه اقتصادی دارند غافل نشود که این سازمان درصدد است علاوه بر افزایش باغات طرح کشت گل محمدی، توت فرنگی نیز اجرا شود.
به گفته وی، هفت هکتار از 15 هکتار از محل طرح اصلاح و نوسازی باغات با دریافت نهال رایگان توسعه یافته است که از همان محل در سال جاری نیز برای 2 هکتار دیگر نهال رایگان ارائه شده است.
استان کردستان یک میلیون و 120هزار هکتار زمین زراعی دارد که سالانه نزدیک به سه میلیون تُن انواع محصولات زراعی، باغی و دامی در استان تولید می شود.
بیش از 120 هزار بهره بردار در بخش های مختلف کشاورزی در استان کردستان مشغول به فعالیت هستند.
3034/6108
**خبرنگار: حسن حسین زاده /**انتشار دهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.