حیدر رحیمی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان کمک نقدی برای آزاد سازی زندانیان جرائم غیر عمد، نسبت به سال قبل بیش از یک درصد افزایش داشته است.
وی خاطر نشان کرد: کمک های نقدی فقط برای آزاد سازی زندانیان جرائم غیر عمد هزینه می شود و افرادی که امنیت و آسایش جامعه را به خطر بیندازند از کمک های مردمی محروم می شوند.
حیدری اظهار کرد: در جشن گلریزان امسال بیش از 200 نفر شرکت کرده بودند که بیشترین کمک ها 70 میلیون ریال بود.
وی گفت: هم اکنون 19 زندانی محکوم به جرائم غیر عمد در زندان بانه هستند که زمینه برای آزاد سازی 9 نفر از این افراد با جمع آوری کمک های مردمی در جشن گلریزان فراهم شده است.
رئیس زندان بانه افزود: در طول سال از طریق ستاد دیه استان با پرداخت تسهیلات به صورت بلاعوض و وام زندانیان جرائم غیر عمد آزاد می شوند.
وی با اشاره به اینکه برای آزاد سازی زندانیان جرائم غیر عمد شرایط خاصی وجود ندارد اظهار کرد: دیه و یا بدهی افراد به صورت وام و بخشی از آن به صورت بلاعوض پرداخت می شود.
رحیمی یکی از مشکلات زندانیان را نبود سند عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه بسیاری از سندها در بانه مشکل دارند زندانی برای پیدا کردن سند برای آزادی با مشکل مواجه است، در صورتی که این مشکل در بانه حل شود در زندان هیچ زندانی جرائم غیر عمد وجود نخواهد داشت.
وی بیشترین زندانیان جرائم غیر عمد را ناشی از تصادفات خواند و گفت: مواردی از زندانیان جرائم غیر عمد بانه به واسطه چک، مهریه و نفقه است.
بانه در 242 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
7469/6108
**خبرنگار: زینب طلایی/ **انتشار دهنده: امید بهمنی
**آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNSANANDAJ
https://telegram.me/joinchat.DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.