به گزارش خبرنگار ایرنا، علی مفاخری شامگاه پنجشنبه در جلسه شورای زکات شهرستان سروآباد، پرداخت زکات در جامعه را موجب برقراری عدالت اجتماعی دانست و اظهار کرد: پرداخت زکات در یک جامعه موجب ایجاد اتحاد بیشتر و امنیت و آرامش آن جامعه می شود.
وی خدمات کمیته امداد حضرت امام (ره) را بسیار مهم و قابل ستایش بیان کرد افزود: یکی از خدمات بسیار ارزشمند این نهاد مقدس جمع آوری زکات در جامعه و تقسیم و توزیع عادلانه آن در بین فقرا و نیازمندان است.
فرماندار شهرستان سروآباد اضافه کرد: آنچه که امروز جوامع اسلامی در برابر هجمه های گسترده دشمنان به آن نیاز دارند، وحدت کلمه و اتحاد است و یکی از راه های تقویت این اتحاد، بدون شک پرداخت زکات توسط ثروتمندان به فقرا و نیازمندان است.
وی افزود: پرداخت زکات در جامعه علاوه بر اینکه موجب رضایتمندی خداوند متعال و خشنودی فقرا و نیازمندان می شود، باعث بیمه شدن مال و اموال افراد در برابر انواع بلایا و حوادث است، بنابراین پرداخت زکات بیشتر به نفع خود پرداخت کننده آن است.
وی به جمع آوری زکات در شهرستان سروآباد اشاره کرد و گفت: سال گذشته شهرستان سروآباد در بحث جمع آوری زکات تحقق 123 درصدی را داشت که به نسبت جمعیت آن رتبه اول استان کردستان را به خود اختصاص داد که این مهم بیانگر اعتقادات دینی مردم این شهرستان است.
مفاخری اظهار کرد: سهم شهرستان سروآباد در بحث جمع آوری زکات هفت میلیارد و 500 میلیون ریال بود که در پایان سال 9 میلیارد و 200 میلیون ریال زکات در این شهرستان جمع آوری شد که امیدواریم در سال جاری نیز این رقم افزایش پیدا کند.

** پرداخت زکات در 40 روستای تابعه شهرستان سروآباد
مدیر کمیته امداد شهرستان سروآباد نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه شورای زکات این شهرستان گفت: از مجموع 73 روستای شهرستان سروآباد 63 روستا مشمول زکات بوده اند.
کوهسار قاضی زاده ادامه داد: خوشبختانه 40 روستای شهرستان سروآباد زکات خود را پرداخت کردند که در این راستا 39 جلسه گروهی برگزار و یک هزار و 346 مورد جلسه چهره به چهره نیز برگزار شده که در پایان سال شاهد تحقق 123 درصدی جمع آوری زکات در شهرستان سروآباد بودیم.
وی گفت: زکات جمع آوری شده در سرفصل ها و پروژه های عام المنفعه شامل مساجد، غسالخانه و خانه عالم، جهیزیه، درمان، مسکن نیازمندان به تعداد 2 هزار و 234 مورد هزینه شد.
قاضی زاده اظهار کرد: همچنین سال گذشته مبلغ 457 میلیون تومان اعتبار از محل اعتبارات تشویقی در شهرستان سرواباد هزینه شده است.
به گزارش ایرنا، در پایان این جلسه آئین تودیع و معارفه مدیر کمیته امداد حضرت امام (ره) شهرستان سروآباد برگزار شد که طی آن از زحمات 2 ساله مسعود شهبازی تقدیر و تشکر شده و حکم ریاست کمیته امداد این شهرستان به کوهسار قاضی زاده از نیروهای بومی این شهرستان اهدا شد.
شهرستان سروآباد در فاصله 90 کلیومتری از غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
7354/6108
**خبرنگار: فرزاد آداک/**انتشار دهنده: امید بهمنی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.