به گزارش خبرنگار ایرنا جمعی از فرمانده هان و مدیران یگانهای ارتش جمهوری اسلامی در کردستان از جمله رئیس عقیدتی سیاسی قرارگاه عملیاتی لشکر 28 کردستان، فرمانده تیپ 128 شهید سرلشگر نصرت زاد، مدیر نمایندگی نیروی دریایی ارتش در استان و مدیر کانون بازنشستگان نیروهای مسلح آجا استان کردستان روز چهارشنبه با حضور در منزل ناوسروان شریف آسوده ایثارگر کردستانی نیروی دریایی از تلاش ها و فداکاری های وی قدردانی کردند.
ناوسروان شریف آسوده متولد سال 1328 شهر سنندج، در سال 46 در نیروی دریایی استخدام و پس از گذراندن دوره های آموزش تخصصی داخلی و اعزام به خارج برای ادامه خدمت به منطقه یکم دریایی بندرعباس منتقل شد.
با شروع جنگ تحمیلی، همپای دیگر همرزمانش در مناطق عملیاتی نیروی دریایی در اهواز، آبادان، ماهشهر، جزایر خلیج فارس و مأموریت دریانوردی عملیاتی و بطور شاخص عملیات بیت المقدس حضور یافت.
این ایثارگر کردستانی نیروی دریایی دی ماه 76 پس از 30 سال خدمت در نیروی دریایی به افتخار بازنشستگی نائل و هم اکنون در شهر زادگاهش سنندج ساکن است.
در این آیین مدیر نمایندگی نیروی دریایی ارتش در کردستان در خصوص عمیلات های موفق نیروی دریایی در دوران جنگ تحمیلی گفت: نیروی دریایی در بیت المقدس به ایفای نقش فعال در 2 محور تأمین سرپل ساحل غربی کارون و عملیات منطقه آبادان پرداخت.
ناخدا دوم همت علی قبادی افزود: قرارگاه عملیاتی نیروی دریایی با سازمان رزم گردان شناور سبک با استعداد 300 فروند قایق و گروهان عملیات ویژه تکاوران دریایی در لشکر 92 زرهی اهواز سازماندهی شد.
وی اضافه کرد: در ابتدای عملیات با وجود آتش سنگین پدافند دشمن متجاوز بعثی، یگانهایی نیروی دریایی تحت کنترل عملیاتی لشکر 92 زرهی اهواز، با طراحی و اجرای سلسله عملیات های آبی خاکی، عمده نیروهای تحت امر قرارگاه کربلا در قرارگاه های فتح و نصر را با موفقیت به ساحل غربی کارون ترابری نمودند.
به گفته وی همکاری غواصان گروهان عملیات ویژه با یگان مهندسی نیروی زمینی ارتش در احداث پل شناور بر روی رودخانه کارون ، تدارکات نیروی رزم عملیات، حضور موثر در عملیات امداد و نجات اسرا و مجروحین از دیگر اقدامات شاخص نیروی دریایی در این محور از عملیات بیت المقدس است.
وی اظهار کرد: در محور عملیاتی منطقه آبادان، گردان های تفنگدار دریایی تحت امر پایگاه دریایی خرمشهر، با اجرای مستمر آتش ایذایی در سراسر کرانه الوند، پدافند از جزیره آبادان، تاخت های انهدامی بر علیه سایت های مخابراتی و را داری دشمن و همچنین قطع خطوط مواصلاتی و معبر پشتیبانی ارتش بعث در شمال خلیج فارس، زمینه عملیات عبور تکاوران دریایی از رودخانه کارون و پاکسازی ساحل غربی خرمشهر را در بامداد سوم خرداد 61 فراهم کردند.
در ادامه این دیدار ناوسروان آسوده به بازگویی خاطرات دوران خدمت بویژه ایثارگری های رزمندگان اسلام در آن دوران پرداخت.
در پایان این دیدار با اهدای لوح از رشادت های این ایثارگر کردستان تجلیل بعمل آمد.
3020/1904
**خبرنگار: عبدالله رحمانی/**انتشاردهنده: مسعود احمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.