به گزارش ایرنا، سارا عبدی روز یکشنبه در نشست شورای ساماندهی سالمندان در فرمانداری قروه افزود: سیاست گذاری برنامه های مربوط به سالمندان باید توسط خود آنها انجام شود.
وی اظهار کرد: راه اندازی چنین بنیادهایی مستلزم گرفتن مجوز از سازمان بهزیستی است و برای تقویت آنها نیز دستگاه های اجرایی مرتبط باید همکاری لازم را داشته باشند.
وی با بیان اینکه کشور می‌تواند از توان و ظرفیت سالمندان در رسیدن به توسعه پایدار استفاده کند، افزود: سالمندان کشور ظرفیت و استعداد فراوانی دارند و شاخص‌ها نشان می‌دهد حمایت‌های اجتماعی و سطح بهداشتی سالمندان افزایش یافته است.
عبدی با اشاره به اینکه قشر سالمند جزء اقشار آسیب پذیر جامعه بوده و نیازمند توجه ویژه هستند اظهار کرد: باید با تلاش و فرهنگسازی نسبت به حذف باور ناتوانی سالمندان و نهادینه نمودن این باور که سالمندان نه تنها ناتوان نیستند، تلاش کرد.
وی ادامه داد: راه اندازی بنیاد فرزانگان با هدف ارتقاء سطح سلامت اجتماعی، روانی و جسمی سالمندان با بهره گیری از توانمندی های خود سالمندان است.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان قروه افزود: بنیاد فرزانگان برنامه های سالمندان را در ابعاد فرهنگی، آموزشی، بهداشتی، سلامتی، تفریحی و نحوه درست گذراندن اوقات فراغت دنبال می کند و با انتخاب اعضاء هیئت مدیره از طریق رای گیری اجرای کار را با نظارت بهزیستی به عهده خود سالمندان واگذار می کند.
به گفته عبدی 10 تا 11 هزار سالمند در سطح شهر و روستا در شهرستان قروه وجود دارد که نیازمند فضایی مناسب جهت آموزش و در خور اجرای برنامه ها این قشر است.
وی از شبکه بهداشت خواست وضعیت سلامت جسمی سالمندان را از قبیل فشار خون، چربی خون و غیره به صورت رایگان بررسی کنند.
در شهرستان قروه حدود 200 سالمند تحت پوشش بهزیستی شهرستان قروه است.
7345/6108
**خبرنگار: سارا صالحی/**انتشار دهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.