به گزارش ایرنا ، عضو شورای عالی اصلاح طلبان در این آیین با بیان اینکه کردستان سرزمین بزرگمردان، ادبا و سلحشوران است گفت: شما جوانان، حامیان اصلاحات در کردستان هستید.
مصطفی معین ادامه داد: مشارکت بالای 70 درصدی مردم کردستان در انتخابات گذشته، نشان از آگاهی و ذکاوت آنان دارد و امیدواریم با حضور آگاهانه مردم در 29 اردیبهشت، شاهد آینده ای روشن برای ایران اسلامی باشیم.
وی با بیان اینکه رفع بیکاری، ایجاد سرمایه گذاری، توسعه و حفظ آزادی از آرمان های اصلاح طلبی است، افزود: دولتی که متکی بر رای مردم باشد، بهتر می تواند این آرمان ها را تحقق بخشد.
عضو شورای عالی اصلاح طلبان به خدمات دولت یازدهم در کردستان اشاره و اظهار کرد: احداث خط آهن همدان - سنندج ، تکمیل بزرگراه شمال - جنوب در محدوده این استان و ایجاد مناطق آزاد تجاری در بانه و مریوان از مطالبات مردم کردستان است که امیدواریم بزودی محقق شود.

** همه باید برای نجات کشور از رادیکالیسم و افراطی گری در انتخابات شرکت کنیم
رئیس ستاد مرکزی دکتر روحانی در کردستان هم با بیان اینکه حضور گسترده مردم در پای صندوق های رای، به معنای آگاهی مردم و مطالبه گر بودن آنان است ادامه داد: همه باید برای نجات کشور از افراطی گری و رادیکالیسم در پای صندوق های رای حضور گسترده داشته باشیم.
جلال جلالی زاده رقابت بین نامزدهای ریاست جمهوری را تقابل 2 اندیشه دانست و اضافه کرد: در یک سو، تفکر رعیت محور حضور دارند که منابع ثروت در کشور را برای عده قلیلی می خواهند و در سمت دیگر، تفکر شهروند محور حضور دارد که ایرانی را دارای حقوق طبیعی و انسانی می داند.
وی با بیان اینکه مخالف تبعیض قومی، مذهبی و جنسیتی هستیم، ادامه داد: ما نمی خواهیم کسی بر کرسی ریاست جمهوری بنشیند که اقوام و اقلیت ها را شهروند درجه 2 بداند.
جلالی زاده، عملکرد دولت سابق را مورد انتقاد قرار داد و اضافه کرد: میلیارد ها دلار بیت المال به دلیل مدیریت ناکارآمد دولت گذشته مورد چپاول قرار گرفت.
رئیس ستاد مرکزی حسن روحانی در کردستان اظهار کرد: ما به دولت تدبیر و امید می گوییم که کردستان نیاز به توسعه کمی و کیفی در تمامی زمینه ها دارد.
جلالی زاده ادامه داد: زیرساخت های توسعه و صنعت در کردستان باید ایجاد شده و جوانان تحصیلکرده به کار مشغول شوند.
وی با بیان اینکه مردم کردستان عزت و خدمت می خواهند افزود: ادامه ریاست جمهوری روحانی به نفع همه است؛ بنابراین امیدواریم با رای بالای خود در انتخابات 29 اردیبهشت، نشان دهیم که از آزادی و دموکراسی حمایت می کنیم.

** برخی از کاندیداها نگاهی تبعیض آمیز به شهروندان دارند
فعال سیاسی اصلاح طلب هم در این آیین گفت: برخی از کاندیداها نگاهی تبعیض آمیز به شهروندان دارند؛ بنابراین باید به دیدگاه های آنان توجه و با چشمانی باز عمل کنیم.
فیض الله عرب سرخی افزود: کسانی که در عرصه حقوق اقوام، نگاه بسته دارند، در تمامی عرصه های دیگر نیز دارای چنین دیدگاهی هستند.
به گفته وی، قانون اساسی برای شهروندان قضاوت یکسانی دارد و میان اقوام و عقاید مختلف، تفاوتی قائل نشده است؛ اما آنچه در عمل اتفاق اقتاده ناشی از فهم مجریان بوده که منشاء این تفاوت ها هستند.
عرب سرخی با بیان اینکه دولت روحانی در چهارسال گذشته تلاش های ستایش انگیزی در این عرصه داشته است ادامه داد: هنوز تا رسیدن به وضعیت قابل قبول راه زیادی در پیش داریم.
وی به وجود دولتمردان تنگ نظر در دولت سابق اشاره و اظهار کرد: آنان با مطبوعات و دانشجویان و روشنفکران برخورد تندی داشتند و بسیاری از احزاب، به دلیل همین نگاه تنگ نظرانه از فعالیت محروم شدند.
وی با بیان اینکه کسانی تلاش دارند با ایجاد رعب در میان مردم، آنان را از دولت تدبیر و امید ناامید کنند ، اضافه کرد: نیاز است همگی بی اعتنا به این فضا، در پای صندوق های رای حضور یافته و کار نامزدهای دلواپس را یکسره کنیم.

** عده ای می خواهند با شعارهای پوپولیستی به اهداف خود برسند
رئیس ستاد جوانان ستاد مرکزی حسن روحانی در کردستان نیز شرایط منطقه ای و بین المللی را حساس خواند و گفت: عده قلیلی می خواهند با شعارهای پوپولیستی، مردم را فریب داده و بر کرسی ریاست جمهوری تکیه زنند.
کورش قادری ادامه داد: از طرفی دیگر، جریان اعتدال گرا با تفکری ضد اقتصاد رانتی و معتقد به حقوق شهروندی و عدم تبعیض قومی و طبقاتی، در پی رفع مشکلات و توسعه کشور است.
به گفته وی، مردم کردستان همواره نشان داده اند که یار و همراه اصلاحات و تدبیر و امید هستند و بی تردید با شرکت در انتخابات و رای به شخصیتی نجیب مانند روحانی، برای اعتلای آزادی و پیشرفت کشور گام برخواهند داشت.

** دولت تدبیر و امید آرامش خوبی به کشور داد
نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه کشور در دولت سابق بسیار عقب افتاد، اضافه کرد: عملکرد دولت تدبیر و امید قابل دفاع است زیرا آرامش خوبی به کشور داد.
محسن بیگلری افزود: تثبیت نرخ ارز، اجرای طرح تحول سلامت و توافقنامه برجام از جمله موفقیت های خوب دولت یازدهم بود.
وی به اهمیت شرکت مردم در انتخابات شوراها نیز اشاره کرد و گفت: همگی با هم در پای صندوق های رای حضور یافته ونسبت به انتخاب افراد اصلح، اقدام کنیم.
رفع تبعیض جنسیتی، قومی، مذهبی و توزیع امکانات در کشور و ایجاد توسعه متوازن، از جمله مسائلی بود که رئیس ستاد بانوان ستاد مرکزی حسن روحانی به آن اشاره کرد.
فاطمه معتمد وزیری خواستار شرکت گسترده مردم در انتخابات 29 اردیبهشت برای ایجاد آینده ای روشن و بهتر شد.
اجرای موسیقی توسط هنرمندان سنندجی ورقص کردی از دیگر بخش های این گردهمایی بود که با شور و هیجان جوانان حاضر در مراسم همراه شد.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، روز جمعه 29 اردیبهشت به طور همزمان در سراسر کشور برگزار می شود.
7355/1904/1860
**خبرنگار: وریا کرمی ** انتشاردهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.