به گزارش ایرنا فریدون یاسمی روز چهارشنبه در دومین جلسه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در سنندج افزود: در این مدت نفت سفید 55 درصد کاهش و نفتگاز 26 درصد افزایش و فرآورده های بنزین و نفت کوره مکشوفه بدون تغییر بوده است.
وی ادامه داد: سال گذشته 39 میلیون لیتر نفت گاز به اقلیم کردستان تحویل و 411 میلیارد ریال به خزانه دولت برگشت و مبلغ 43 میلیارد ریال به حساب 17 هزار و 431 خانوار واریز شده است.
وی اظهارکرد: در سال جاری چهار میلیون لیتر نفت گاز به اقلیم کردستان تحویل و مبلغ 46 میلیارد ریال به حساب خزانه دولت برگشت و حدود 6 میلیارد ریال هم به حساب خانوارها واریز خواهد شد.
او به آمار توزیع فرآورده های نفتی استان کردستان اشاره کرد و گفت: توزیع بنزین موتور در 2 ماهه سال 96 نسبت به مدت مشابه سال گذشته 9 درصد افزایش داشته است.
مدیرشرکت ملی پخش نفت فرآورده های نفتی منطقه کردستان افزود: نفت سفید در 2 ماهه سال 96 نسبت به مدت مشابه سال گذشته 13 درصد کاهش و در سال 95 نسبت به سال 94 حدود 9 درصد کاهش داشته است.
یاسمی اظهار کرد: نفت کوره نیز در 2 ماهه سال 96 نسبت به مدت مشابه سال گذشته 6 درصد افزایش و در سال 95 نسبت به سال 94 حدود 37 درصد افزایش همچنین گاز مایع در 2 ماهه سال 96 نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه درصد افزایش و در سال 95 نسبت به سال 94 حدود 6 درصد افزایش داشته است.
وی با اشاره به اجرای طرح فروش مرزی باشماق مریوان گفت: در همین راستا از بهمن سال گذشته تاکنون 133 میلیارد تومان وجه به حساب خزانه دولت واریز شده است و از ابتدای این طرح تاکنون 115 میلیون لیتر نفت گاز در مرز به فروش رفته است.
وی میزان پول واریزی حاصل از فروش سوخت در جایگاه مرزی باشماق در سال جاری را پنج میلیارد و 239 میلیون تومان عنوان کرد و افزود: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته سه میلیارد و 194 میلیون تومان افزایش داشته که این میزان معادل 156 درصد رشد است.
وی افزود: ازس محل اجرای طرح فروش مرزی سیرانبند بانه از اواخر آبان سال 93 تاکنون، حدود یک میلیارد و 923 میلیون تومان وجه به حساب خزانه دولت واریز شده است.
به گفته وی از ابتدای اجرای این طرح تاکنون 2 میلیون و 682 هزار لیتر فروش مرزی حاصل شده است.
یاسمی درآمد حاصل از فروش نفتگاز در جایگاه مرزی باشماق در سال جاری را 305 میلیون تومان عنوان کرد و افزود: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 180 میلیون تومان معادل 161 درصد افزایش داشته است.
وی افزود: از مرداد سال گذشته تاکنون تعداد 263 کارت سوخت مالکان کامیون های متخلف مسدود و تعداد 242 کارت مفتوح شده است و راستی آزمایی امورات کشاورزی در همه نواحی استان به صورت مستمر انجام و تعدیل شده است.
7352/1904
**خبرنگار: شیوا اردلان منش/انتشار دهنده: مسعود احمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.