مدیرکل هواشناسی استان کردستان با اشاره به وضعیت نامساعد هوای این استان بر اثر افزایش ریزگردها، از کاهش دید افقی و مشکلات تنفسی برای شهروندان این استان خبرداد.

محمدطالب حیدری در گفت و گو با خبرنگار ایلنا ضمن بیان این مطلب افزود: امروز در برخی شهرهای کردستان دید افقی کاهش یافته است مثلا در شهر سنندج 5 کیلومتر، بانه 6 کیلومتر و مریوان 5 کیلومتر در ساعت بوده است.

حیدری اظهار داشت: مناطق مرزی استان کردستان بیشتر درگیر این ریزگردها هستند و منبع این گردوغبار کشور عراق است.

 وی با بیان اینکه وجود گردوغبار بیشترین تاثیرات زیست محیطی را در فصل بهار ایجاد می‌کند، گفت: افزایش میزان گردوغبار در هوای مناطق غربی کشور دام‌ها، کشاورزی به شکل چشمگیری تحت تاثیر این پدیده طبیعی قرار می‌گیرد و ضمن اینکه شهروندان نیز به لحاظ تنفسی با مشکلات عدیده ای روبرو می‌شوند.

حیدری

مدیرکل هواشناسی استان کردستان با انتقاد از وضعیت موجود در استان‌های غربی کشور گفت: این وضعیت هوا شایسته مردم این مناطق نیست و امیدواریم مسئولان کشوری با تدابیر لازم شرایطی را فراهم کنند تا مردم این مناطق بتوانند با شرایط زیست محیطی بهتری به زندگی خود بپردازند.

حیدری در ادامه افزود: منشا ریزگردهای مناطق غربی کشور بیشتر کشور عراق است و امیدواریم با همکاری مسئولان عراقی و برنامه هایی که از سوی ایران برای بهبود شرایط در نظر گرفته می‌شود، بتوانیم در زمان کوتاهی این مشکل زیست محیطی برطرف شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.