به گزارش ایرنا، اشرف بروجردی شنبه شب در جمع طرفداران دکتر حسن روحانی در شهرستان قروه افزود: این تفکر با کسی جنگ و ستیز ندارد و قائل به تعامل و گفت و گو با همه است و از این طریق موقعیتش را در جهان اثبات می کند.
او گفت: امروز با توجه به موقعیت استراتژیک ایران در منطقه، می توانیم در دنیا حرف اول را بزنیم به شرط انتخاب بهترین ها و انتخاب تفکری که آن تفکر برای ما یک پشتوانه و زمینه برای تعامل با دیگران را فراهم کند.
معاون امور اجتماعی وزارت کار و امور اجتماعی در دولت اصلاحات گفت: در 29 اردیبهشت باید دولتی را انتخاب کرد که با سر کار آمدن آن دولت، جوانان کشور احساس کنند که در این جامعه ظرفیت رشد و پیشرفت دارند و امید به آینده پیدا می کنند.
وی اضافه کرد: با منش و تفکر می توان بهترین را انتخاب کرد ما باید با انتخاب بهترین ها به دنیا اثبات کنیم ملت آزاده ای هستیم که عقلانیت ملاک عمل ما است.
وی تاکید کرد: فرزندان ما نباید احساس کنند که از سرزمین خودشان دور می شوند بلکه باید احساس کنند که متعلق به این سرزمین و آب و خاک هستند.
در هشت سال دوره اصلاحات همواره مطالبات و خواسته های بحق مردم کردستان این بود که بتوانند در این سرزمین، هویت خودشان را حفظ کنند و بتوانند با زبان مادری، اهداف خودشان را پیش ببرند.
برجردی خاطرنشان کرد: بر اساس اصل 15 قانون اساسی، استفاده از زبان کُردی و زبان های رایج محلی به عنوان یک حق تلقی می شود و در دوران دکتر روحانی اجرای این حق آغاز شد و انتظار داریم با تلاش های مردم این خطه، آزادی ها، خواسته ها و آزاداندیشی ها محقق شود.
به گفته وی حقوق شهروندی باید در جامعه اجرا شود و حق شهروندی اقتضا می کند که شهروند همواره از همه منابع، امکانات و همه نیازها بتواند استفاده کند؛ این حق مردم است و این حق در دولت دوم دکتر روحانی محقق خواهد شد.
بروجردی با اشاره به اینکه مردم در سال 1358 با آزادی طلبی به جمهوری اسلامی رای مثبت دادند، افزود: این وظیفه جمهوری اسلامی است که خواسته های آن ها را محقق کند اما در دولت های گذشته ، تجربه های تلخی از حبس نیازهای مردم را شاهد بودیم.
وی گفت: در دولت های نهم و دهم همواره خواسته های مردم نادیده گرفته می شد ولی در دولت دکتر روحانی شاهد تحقق خواسته های مردم هستیم.
معاون امور اجتماعی وزیر کار دولت اصلاحات افزود: امروز اگر زن و مرد این سرزمین می خواهند که هویت این ملت را حفظ و فرزندانشان را به گونه ای تربیت کنند که چشمشان به مام میهن باشد، باید با ایجاد فرصت های مناسب، زمینه برای رشد و تعالی، اشتغال آنها وباور کردن آن ها فراهم شود.
بروجردی گفت: حق طبیعی ما به عنوان شهروند است که آزادی را تجربه و انتخاب کنیم چرا که در سال 1357 شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی سر دادیم.
وی ادامه داد: جمهوری اسلامی و استقلال آن در عرصه سیاست و فرهنگ محقق شد اما آزادی آن نوسان و افت و خیز پیدا کرد.
وی اضافه کرد: امروز این مطالبه، مطالبه همه مردم ایران است که این آزادی برای همه مردم فراهم شود و کسی حق نداشته باشد آن ها را از رسیدن به خواسته خود ممانعت کند.
بروجردی با انتقاد از صدا و سیما گفت: صدا و سیما نباید تنها به جمعی از مخاطبان دارای تفکر خاص پاسخ دهد و حجم عظیمی را نادیده بگیرد؛ مردم دارای تفکرات مختلف هستند و همه آن اندیشه ها باید در صدا و سیما حق داشته باشند و رسانه ملی باید بلندگوی همه مردم باشد.
به گفته وی دکتر روحانی در مدت چهار سال از سرزمینی که متلاشی شده بود، آواربرداری کرد و سال ها باید طول بکشد تا این جامعه به حالت اول برگردد.
7345/6108/1860
**خبرنگار: سارا صالحی** ** انتشارد هنده : تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.