هیاس شفیعی روز شنبه در گفت و گوی با خبرنگار ایرنا افزود: با اجرای طرح تحول نظام سلامت و گسترش بیمه سلامت تاکنون بیش از 85 هزار نفر از مردم شهرستان تحت پوشش این بیمه قرار گرفته و برای این تعداد نیز دفترچه درمانی صادر شده است.
وی اظهار کرد: با شروع به کار دولت یازدهم در شهرستان کامیاران تمامی افرادی که فاقد هرگونه پوشش بیمه ای بودند بدون پرداخت حق بیمه و به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته اند.
شفیعی اضافه کرد: بیشترین جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت شهرستان مربوط به روستائیان بوده که تاکنون 50 هزار و 200 نفر تحت پوشش این صندوق هستند.
به گفته او مابقی بیمه شدگان در قالب صندوق های کارکنان دولت و سایر اقشار که شامل خانواده معزز شهدا، جانبازان و افراد تحت پوشش سازمانهای حمایتی از جمله بهزیستی است بیمه شده اند.
وی با اشاره به اینکه 85 نفر که جزء بیمارهای خاص محسوب می شوند در شهرستان تحت پوشش بیمه سلامت هستند افزود: این افراد سالانه در مجموع 2 میلیارد ریال مورد حمایت خدمات درمانی و دارویی قرار می گیرند.
شفیعی اظهار کرد: بیمه سلامت شهرستان جهت رفاه حال بیمه شدگان با 11 مرکز بهداشت شهری و روستایی، 6 داروخانه و 2 آزمایشگاه تشخیص طبی قرارداد منعقد کرده است.
وی در خصوص عقد قرارداد بیمه سلامت با دفاتر پیشخوان گفت: بیمه سلامت شهرستان با چهار دفتر پیشخوان که یک دفتر آن در بخش موچش قرار دارد قرارداد همکاری منعقد کرده است.
به گزارش ایرنا، طرح تحول نظام سلامت اردیبهشت سال 93 به منظور کاهش پرداخت هزینه های درمانی از جیب مردم، حضور پزشکان متخصص در بیمارستان های مشمول، ارتقای کیفیت خدمات درمانی و ویزیت در بیمارستان های مشمول، حفاظت مالی از بیماران صعب العلاج، خاص و نیازمند، ارتقای کیفیت هتلینگ بیمارستان های مشمول طرح و حمایت از ماندگاری پزشکان در مناطق محروم به مرحله اجرا درآمد.
نام نویسی برای بیمه سلامت ایرانیان نیز همزمان در سراسر کشور از اول اردیبهشت سال 1393 آغاز و توزیع دفترچه های درمانی نیز از سوم خرداد همان سال آغاز شد.
شهرستان کامیاران با 102 هزار و 850 نفر جمعیت در 65 کیلومتری جنوب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
7349/ 3020
**خبرنگار: ژاله گرگانی/**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
**آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.