پیمان عزتی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این واحد بزرگ صنعتی از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب در سال 1388 به کردستان است که با تلاش و همت سرمایه گذران و حمایت و تسهیل گری مسئولان دولت تدبیر و امید در سال 1392 کلنگ زنی شد.
او افزود: برای احداث این واحد تولیدی 93.7 میلیون یور سرمایه ارزی و 244 میلیارد ریال سرمایه ریالی، پنج هزار و 655 میلیارد ریال سرمایه ثابت و 416 میلیارد ریال سرمایه در گردش صورت گرفته است.
به گفته وی کارخانه لاستیک از واحدهای تولیدی اشتغالزا محسوب می شود و می تواند نقش بزرگی در بکارگیری جوانان جویای کار در کردستان ایفا کند که با شروع به کار رسمی این واحد تولیدی 960 نفر از جویندگان شغل در این کارخانه مشغول به کار می شوند.
وی اضافه کرد: از مساحت 44 هکتاری این مجموعه، 65 هزار مترمربع آن برای در احداث هفت سالن تولید و انبار اختصاص یافته است.
به گفته وی هم اکنون بیش از 270 نفر در این واحد صنعتی مشغول فعالیت هستند که به مرور با تکمیل سایر فازها، نیروهای جدید بکارگیری می شوند.
وی ابراز امیدواری کرد این واحد صنعتی در شهریور 1396 به طور کامل به بهره برداری برسد و با تمام ظرفیت خود تولید کند.
به گفته وی همزمان با راه اندازی این واحد صنعتی، مجموعه از زیرساخت های صنعتی در استان از جمله خطوط حمل و نقل هوایی، ریلی و جاده ای، برق صنعتی و زمینه صادرات کالاهای تولیدی شکل می گیرد و می تواند کردستان را به یک استان در حال توسعه تبدیل کند.
کارخانه لاستیک بارز کردستان که بعد از پتروشیمی دومین طرح صنعتی این استان به شمار می رود در مجموع 6 هزار و 276 میلیارد ریال در آن سرمایه گذاری ارزی و ریالی شده است.
این واحد صنعتی در صورت تکمیل و بهره برداری کامل می تواند برای یک هزار نفر به صورت مستتقیم و پنج هزار نفر به صورت غیرمستقیم شغل ایجاد کند.
این مجموعه در زمینی به مساحت 44 هکتار راه اندازی شده و می تواند سالانه بیش از 44 هزار تُن لاستیک معادل 5.5 میلیون حلقه لاستیک سواری، وانت و خودروهای شاسی بلند تولید کند.
کارخانه لاستیک بارز کردستان در شهرک صنعتی دهگلان واقع شده و فاز نخست آن پنجم فرودین امسال در سفر رئیس جمهوری به کردستان به بهره برداری رسید.
3020/ 1904
**خبرنگار: عبدالله رحمانی/**انتشاردهنده: مسعود احمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.