ابوالقاسم معمار روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با توجه به اهمیت 2 انتخابات پیش رو افزود: رسانه ها و ستادهای تبلیغات نامزدها تلاش کنند ضمن جذب بیشتر مردم برای رای دادن، آنها را راهنمایی کنند که انتخاب درستی داشته باشند.
به گفته وی برگزاری 2 انتخابات شورای اسلامی و ریاست جمهوری به طور همزمان مزیت خوبی است که موجب می شود حضور پر رنگ و بالا باشد ولی انتخاب هر یک از اهمیتی جداگانه برخوردار است.
**دادن وعده های عوام فریبانه ناثواب است
عضو هیات منصفه مطبوعات استان کردستان از طرح و بیان برخی مباحث غیر اجرایی و آرمانی، وعده های عوام فریبانه توسط برخی از نامزدها را یک روش غیر صحیح و ظلم به حق مردم دانست و تاکید کرد: این مردم با نگاه مثبت به سخنان و برنامه های کاندیداها توجه می کنند، سزاوار نیست غیر واقعی با آنان صحبت شود.
معمار که حدود نیم قرن کار و تجربه سیاسی و انقلابی را در کارنامه زندگی 70 ساله خود دارد اظهار کرد: با توجه به انحصار انتخاب توسط احزاب در برخی کشورهای به اصطلاح و مدعی آزادی، انتخابات در کشور ما از آزادی کامل برخوردار است.
وی ادامه داد: میزان آزادی عمل و انتخاب مردم نسبت به بسیاری از کشورهای مدعی و مداخله گر به صورت چشمگیری بیشتر است.
عضو شورای فرهنگ عمومی شهرستان بیجار با تشریح اینکه انتخاب باید بر اساس موقعیت و زمان کار و حدود انتظارات از منتخب باشد خاطر نشان کرد: مردم به این مهم توجه کنند که نیاز امروز شهر و کشور چیست و بر اساس این نیاز تصمیم بگیرند.
**توان اجرایی و پاک دستی ملاک انتخاب باشد
وی خاطرنشان کرد: بررسی عملکرد و گذشته نامزد خوب است، ولی باید به این هم فکر شود آیا این فرد در حال حاضر برای تحقق انتظارات، توسعه و عمران، دفاع از کیان نظام و رفع مشکلات مردم توان اجرایی و پیگیری دارد.
به گفته این پیشکسوت عرصه فعالیت های سیاسی و اجتماعی توجه به وعده ها اصلا نباید ملاک انتخاب باشد، آنچه که افضل و مهم است، ارائه برنامه و اهداف حضور منتخب است که چقدر اجرا شدنی است.
معمار شناخت مردم از نامزدها را مهم دانست و تاکید کرد: انتخاب ناردست برخی مواقع مانند سمی است که در سبد غذایی خود گذاشته ایم و باید مدتها بدنبال جبران مافات آن باشیم.
**تعصبات قومی و طایفه ای به ضرر مردم است
وی به نامزدهای شورای شهر نیز توصیه کرد، ازتعصبات قومیتی، فامیلی، محله ای و جناحی دوری کنند.
وی افزود: ارائه برنامه کاری قابل اجرا و ملموس از شرایط مهم معرفی است و نباید مردم را دچار غفلت و سردرگمی نمود.
به گفته وی آنچه که در این وادی ماندگار و برای مردم خوشایند است، تمسک به قانون و حرکت در چارچوب قانون است.
او گفت: با شناختی که از مردم دیار گروس در مدت بیش از 35 دوره برگزاری انتخابات در هیات نظارت و اجرایی شهرستان بیجار دارم، مردم این دیار با نگاه مثبتی که دارند، در تمام دوره های انتخاباتی حضور بالایی در استان کردستان بنام خود ثبت کرده اند.
**بی طرفی اصل مهم کاری هیات های نظارت و اجرایی است
معمار با آرزوی مدیریت درست و قانونی از سوی اعضای هیات های اجرایی ریاست جمهوری و نظارت بر شوراهای اسلامی، اظهار کرد: رعایت بی طرفی یک اصل خدشه ناپذیر است، باید رای مردم را با نگاه حفظ امانت و با استقلال رای صیانت کرد.
حدود 700 نفر برای شرکت در انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی شهر ها و روستاهای شهرستان بیجار که در شرق استان کردستان واقع شده است ثبت نام کرده بودند.
بیشترین آمار ثبت نامی مربوط به شهر بیجار است که برای 7 عضو شورای این شهر تعداد 69 نامزد رقابت خواهند کرد.
7350/6108
**خبرنگار: سید باقر سبحانی/**انتشار دهنده: امید بهمنی
برای آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان به کانال زیر بپیوندید:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.