به گزارش ایرنا، دولت تدبیر و امید از ابتدای شروع فعالیت های خود بر اجرای طرح های عمرانی در مناطق روستایی و فراهم سازی زمینه های لازم برای مهاجرت معکوس روستاییان تاکید داشت به صورتی که هم اکنون پس از سپری شدن بیش از 3.5 سال از خدمات این دولت شاهد خدمات گسترده ای در روستاها هستیم.
حوزه راهسازی کردستان به علت قرار گیری در دامنه رشته کوه های زاگرس و سخت گذر بودن آن از موضوع های پربحث در استان است و دولت تدبیر و امید در این مدت علاوه بر اینکه با کمبود منابع دست و پنجه نرم می کند اما برای جبران کم توجهی های گذشته توسعه راه های روستایی استان را در اولویت های خود قرار داده است.
این دولت توانسته با خدمات خود 600 کیلومتر راه روستایی را آسفالت کند و شاخص بهره مندی مردم روستایی را با 10 درصد افزایش به 46 درصد برساند.
رئیس اداره نظارت بر ساخت راه های روستایی کردستان روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه شبکه راه های روستایی کردستان حدود 6 هزار کیلومتر است افزود: سال 92 حدود 2 هزار و 200 کیلومتر از راه روستایی کردستان آسفالت شده بود و با انجام اقدامات گسترده این میزان هم اکنون به 2 هزار و 800 کیلومتر رسیده است.
عطا ایران منش گفت: برای اجرای این میزان راه روستایی حدود 200 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و راه و شهرسازی مناقصه یک هزار و 400 میلیارد ریال احداث راه روستایی دیگر را واگذار کرده تا در 2 سال آینده 350 کیلومتر دیگر زیرسازی و آسفالت شود.
وی با بیان اینکه میانگین برخورداری روستاهای کشور از راه آسفالته حدود 65درصد است افزود: با اجرای طرح های جدید در 2 سال آینده، میزان راه های آسفالته روستاهای استان به سه هزار و 150 کیلومتر می رسد.
به گفته وی با اجرای این میزان راه روستایی، درصد راه های روستایی کردستان با 6 درصد افزایش به 52 درصد می رسد.
امسال بیش از چهار هزار میلیارد ریال برای راهسازی استان کردستان، مناقصه برگزار شده است که این میزان در بخش های مختلف بزرگراهی، بین شهری و روستایی است.
دولت تدبیر و امید از سال 92 تا کنون پنج هزار و 500 میلیارد ریال در حوزه توسعه راه این استان سرمایه گذاری کرده است.
با استفاده از این میزان اعتبار حدود 745 کیلومتر راه شامل 90 کیلومتر بزرگراه، 130 کیلومتر راه اصلی و 525 کیلومتر راه روستایی احداث شده است.
استان کردستان در مجموع هفت هزار و 850 کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی دارد که 6 هزار کیلومتر آن راه روستایی و هزار و 850 کیلومتر آن راه اصلی و فرعی است.
3034/1904
** خبرنگار: حسن حسین زاده/انتشار دهنده: مسعود احمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.