به گزارش خبرنگار ایرنا آیت الله سید محمد حسینی شاهرودی روز سه شنبه در آیین نمادین هفته بزرگداشت مقام معلم و تجلیل از معلمان برتر استان در سنندج افزود: شهید مرتضی مطهری انسان با برکتی بود و در طول زندگی خود آثار ارزشمندی به یادگار گذاشت.
وی با اشاره به تاثیر گذاری آثار شهید مطهری در شخصیت های بزرگ گفت: شهید مطهری بعد از شهادت اوج گرفت و با ترجمه آثارش افراد زیادی از افکار این شهید والامقام بهره مند شدند.
نماینده ولی فقیه در کردستان در ادامه سخنان خود به پیشرفت های نظام مقدس جمهوری اسلامی در ابعاد مختلف پرداخت و با اشاره به دشمنی دشمنان با انقلاب اسلامی اظهار کرد: پیشرفت های امروز کشور مرهون متخصصین داخلی و جهاد علمی اساتید و معلمان است.
وی هجمه دشمن به فرهنگ اصیل اسلامی ایرانی به منظور غالب کردن فرهنگ غربی را از برنامه های دشمنان انقلاب اسلامی عنوان کرد و با تاکید بر ضرورت توجه به فرهنگ و اصالت گفت: معلمان دانش آموزان را با تربیت درست و با افتخارات ملی و انقلابی آشنا می کنند.
آیت الله حسینی شاهرودی همچنین توجه به جایگاه و منزلت معلمان و رسیدگی به وضعیت معیشتی آنان را از وظایف مسئولان دانست و با تاکید بر ضرورت رفع مشکلات و ایجاد زندگی شرافتمندانه برای معلمان افزود: این برنامه موجب می شود معلمان بدون دغدغه به تربیت نسل آینده ساز بپردازند.
**پیشرفت جامعه از رشد معلم نشات می گیرد
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان نیز در این آیین با بیان اینکه پیشرفت جامعه از رشد معلم نشات می گیرد افزود: جامعه همواره قدرشناس معلمانی است که فرزندان آن ها را در مسیر انسان سازی قرار می دهند.
رشید قربانی با اشاره به جایگاه مدرسه و معلم در بین مردم و اعتماد جامعه به فرهنگیان، ابراز امیدواری کرد این جایگاه هر روز ارتقاء یابد.
وی با اشاره به استقرار نظام رتبه بندی علمی معلمان از سال 97 بر اساس مصوبه برنامه ششم توسعه گفت: معلم سازنده انسان است و با روح و جسم دانش آموز سرو کار دارد و با این نگاه مسئولان به معلمان می نگرند و امیدوارم شان و منزلت معلمان ارتقا یابد.
قربانی در بخش دیگری از سخنان خود گزارشی از روند انتخاب معلمان برتر ارائه کرد و با بیان اینکه هزار و 200 نفر از معلمان استان در فرایند انتخاب معلمان مشارکت داشته اند؛ افزود: در 12 گروه به صورت موضوعی، معلمان در سطح استان و شهرستان انتخاب شده اند.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: در اجرای این شیوه نامه 163 نفر به عنوان معلم برتر شهرستان، 12 نفر به عنوان معلم برتر استان، یک نفر به عنوان نماینده معلمان برتر استان در کشور و 10 نفر نیز به عنوان پیشکسوت و دانشجو معلم برتر معرفی شدند.
در ادامه این در این آیین از خانواده شهدای فرهنگی، پیشکسوتان و معلمان برتر استان و شهرستان ها تقدیر شد.
هم اکنون حدود 25 هزار معلم در استان کردستان مشغول ارایه خدمات تحصیلی به بیش از 280 هزار دانش آموز در سه هزار و 700 مدرسه در قالب 14 هزار کلاس درس هستند.
7348/1904
**خبرنگار: افسانه گلباغی/انتشار دهنده: مسعود احمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.