به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیر جهاد کشاورزی سقز بابیان اینکه 13 واحد گلخانه با ظرفیت تولید سالیانه یک هزار و 700 تُن در این شهرستان فعال است از سرمایه گذاران برای راه اندازی گلخانه دعوت کرد.
محمدنافع علایی نیا روز یکشنبه افزود: کشت های گلخانه ای باعث افزایش 10 برابری عملکرد در واحد سطح، استفاده بهینه از منابع آب و خاک، ایجاد اشتغال پایدار برای غیر شاغلان و به ویژه فارغ التحصیلان بخش کشاورزی خواهد شد.
وی اضافه کرد: با توجه به اهمیت تولید در فضای کنترل شده، توسعه کشت های گلخانه ای از جمله سیاست های اساسی جهاد کشاورزی و ارائه تسهیلات بانکی برای این امر، از اولویت های وزارتخانه است.
او اظهار داشت: سقز یکی از شهرستان های پیشرو در زمینه کشت های گلخانه ای است که این مهم با همت فعالان و سرمایه گذاران در این عرصه، تلاش بخش خصوصی و اداره جهاد کشاورزی به ثمر نشسته است.
علایی نیا، یادآور شد: از مهمترین اقدام های جهاد کشاورزی در این راستا، استفاده از کارشناسان بخش خصوصی در قالب شبکه مراقبت ویژه برای هدایت و نظارت بر امور گلخانه به ویژه از لحاظ مصرف متعادل نهاده های تولید بوده است، تا هم قیمت تمام شده کاهش یابد و هم محصول سالم و اطمینان بخشی تولید و عرضه گردد.

**افتتاح نمایشگاه عکس دانش آموز و هنرمند فقید ریبوار بهرامی
نمایشگاه عکس دانش آموز و هنرمند فقید ریبوار بهرامی که به همت مرکز حرفه ای و پیش حرفه ای شهید رجائی و جمعی از دانش آموزان برپا شده است روز یکشنبه در نگارخانه ارشاد اسلامی سقز افتتاح شد.
در این نمایشگاه که با حضور مدیر آموزش و پرورش سقز و تنی چند از کارکنان اداره و فرهنگیان شهرستان افتتاح شد، 30 تابلوی عکس اثر این مرحوم که به تازگی وارد حرفه عکاسی شده بود، در معرض دید عموم گذاشته شده است.
آثار این نمایشگاه که عکس های سیاه و سفید از زندگی مردم و طبیعت است به نفع دانش آموزان بی بضاعت به فروش می رسد.
این نمایشگاه تا پایان هفته جاری برپاست. سقز در 190 کیلومتری شمال غربی سنندج واقع شده است.
7249/6108
**خبرنگار: ابراهیم محمدحسینی /**انتشار دهنده: امید بهمنی
**آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.