به گزارش خبرنگار ایرنا، جلال جلالی زاده روز جمعه در نشست هم اندیشی با علمای اهل سنت کردستان در سنندج افزود: همانطور که بودجه های فراوانی به دفاتر علما در قم اختصاص داده می شود، انتظار است که دولت و نظام، بودجه هایی را نیز برای تحقیق، پژوهش و اداره مساجد اهل سنت در نظر بگیرد.
وی با بیان اینکه علمای کُرد همواره در طول تاریخ در صف اول روشنگری بوده اند، افزود: ماموستاهای کُرد از هر قشری تلاش بیشتری برای انقلاب و نظام داشته اند و جا دارد نظام جمهوری اسلامی توجه بیشتری به این علما داشته باشند.
جلالی زاده ادامه داد: نظام به حمایت و همکاری علمای اهل سنت نیازمند است بنابراین باید توجه بیشتری به آنان داشته باشد.
وی روحانی را شخصیتی حقوقدان و جسور توصیف و عمل به وعده هایش را نشانه صداقت در کلام وعمل دانست و گفت: تفکر دکتر روحانی به نفع کشور است و راهی که این نامزدریاست جمهوری در پیش گرفته با دیگر کاندیداها تفاوت اساسی دارد.
جلالی زاده گفت: امیدواریم دکتر روحانی پس از پیروزی در انتخابات، کاستی های موجود را برطرف و شرایط بهتری برای امنیت فکری و عقیدتی در کشور فراهم کند.

** از دکتر روحانی انتظار داریم دست ستم را از اهل سنت بردارد
یکی از علمای شهرستان سقز نیز با بیان اینکه حقوق علمای اهل سنت ضایع شده است، گفت: از دولت دکتر روحانی انتظار داریم دست ستم را از اهل سنت بردارد.
ماموستا صابر خدامرادی گفت: دولت تدبیر و امید به بسیاری از وعده های خود عمل نکرده است که امیدواریم در صورت پیروزی آنها را عملی سازد.
وی با بیان اینکه بیکاری و گرانی در کشور و به ویژه کردستان زیاد است، ادامه داد: با وجود تمامی مشکلات، از دکتر روحانی ناامید نیستیم اما انتظار است برای رفع مشکلات مردم تلاش بیشتر و موثرتری به کار گیرد.
ماموستا خدامرادی با بیان اینکه مردم کردستان برای پیروزی انقلاب تلاش زیادی کردند اضافه کرد: با وجود این همه تلاش، مسئولان و دولت های سابق توجه خاصی به کردستان نداشته و به این منطقه ظلم بسیاری شده است.
وی با بیان اینکه شعار وحدت در کشور به درستی عملی نشده است افزود: در زمینه دینی نیز، بودجه های بسیار کمی به اهل سنت اختصاص یافته که در شان مردم و علمای این خطه نیست.
وی گفت: امیدواریم دکتر روحانی در صورت پیروزی، از نیروهای بومی برای مدیریت استان استفاده کند و توجه بیشتری به علمای اهل سنت و مردم کردستان داشته باشد.
نماینده اسبق مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست به کج روی ها و انحرافات دولت گذشته اشاره کرد و گفت: به دلیل وجود همین کج روی ها در دولت های نهم و دهم، بسیاری از بیت المال چپاول شد.
محمد علی پرتوی با بیان اینکه دکتر روحانی در شرایط بدی دولت را تحویل گرفت اضافه کرد: طبق گفته کارشناسان اقتصادی، درست است که سفره های مردم در این دولت زیاد رنگین نشده است اما اگر تیم اقتصادی روحانی نبود، وضعیت بدتری پیش می آمد.
نماینده سابق مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی به موفقیت های دولت یازدهم در صحنه سیاست خارجی اشاره کرد و افزود: سیاست های درست دولت تدبیر و امید، سایه جنگ را از سر کشور و ملت برداشت.
پرتوی با بیان اینکه دولت روحانی تاکنون مشغول آواربرداری بوده ادامه داد: به کمک خداوند و همکاری مردم، روحانی در صورت پیروزی، به سوی پیشرفت قدم برخواهد داشت.
در این نشست معاون استاندار کردستان نیز توجه حاکمیت به مشکلات مردم را مهم دانست و گفت: ملت نیز باید با علم و تدبیر و با انتخاب مسئولان شایسته، راه سعادت را در پیش گیرند.
حسین فیروزی به حضور 2 جریان در انتخابات پیش رو اشاره و اظهار کرد: دکتر روحانی و اسحاق جهانگیری برخلاف جریان دیگر، راه تدبیر و اعتدال را در پیش گرفته اند که بهترین راه برای پیشرفت و آبادانی کشور است.
فیروزی به موفقیت های دولت یازدهم در سیاست خارجی اشاره کرد و گفت: دکتر روحانی و تیم همراهش، معتقد به تعامل سازنده با جهان از طریق تدبیر و دیپلماسی هستند؛ چرا که در این صورت است که می توانیم از امنیت پایدار برخوردار باشیم.
معاون استاندار کردستان با بیان اینکه دولت سابق با اشتباهات خود فقر و رکود را بر جامعه و سایه جنگ را بر کشور حاکم کرد اضافه کرد: توافق برجام، سایه شوم جنگ و تحریم را از سر ملت و نظام برداشت که بیانگر مفید بودن راه گفت و گو و مذاکره است.
فیروزی با بیان اینکه دولت جز با تعامل سازنده با جهان نمی تواند اشتغال پایدار ایجاد کند افزود: علما باید مردم را به تفکر دعوت کرده و آنان را از اشتباه انتخاب بازدارند.
در این نشست که جمع زیادی از علمای اهل سنت حضور داشتند، رئیس ستاد مرکزی حسن روحانی ، نماینده سابق مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی، یکی از علما به نمایندگی از روحانیون استان و یکی از اساتید دانشگاه های همدان به سخنرانی و تبادل نظر پرداختند.
7355/ 1904/1860
خبرنگار: وریا کرمی** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.