به گزارش ایرنا عبدالمحمد زاهدی در آیین شروع اولین همایش بین المللی برنامه ریزی اقتصادی و توسعه پایدار و متوازن منطقه ای، رویکردها و راهکارها در تالار مولوی دانشگاه کردستان با بیان اینکه توسعه ملی بدون توجه به توسعه منطقه‌ای رقم نمی خورد، افزود: رونق اقتصادی مناطق کم برخوردار کشور با برنامه ریزی مدون و توجه به ظرفیت های هر استان شکل می گیرد.
وی اضافه کرد: تفاوت های اساسی در توسعه یافتگی و توسعه نیافتگی می تواند عاملی برای ایجاد مشکلات سیاسی و اجتماعی گردد و از این رو لازم است این مهم برای دست یابی به امنیت پایدار دنبال شود.
زاهدی گفت: نقش مناطق مرزی و کم برخوردار کشور باید در توسعه ملی مشخص شود و برنامه های توسعه ای را در این خصوص پیش برد.
وی دولت ظرفیت های کردستان را برای توسعه استان در حوزه های مختلف برشمرد و با اشاره به لزوم تعامل با جامعه دانشگاهی در این خصوص بر نقش فعالیت آکادمیک در این عرصه تاکید کرد.
استاندار کردستان توسعه روابط دانشگاهی با کشورهای مختلف در جهت استفاده از دانش و امکانات به روز دنیا را مورد تاکید قرار داد و گفت: دیپلماسی علمی در دولت تدبیر و امید با رشد قابل توجهی مواجه شد و زمینه توسعه علمی کشور را به وجود آورد.
اولین همایش بین المللی برنامه ریزی اقتصادی و توسعه پایدار و متوازن منطقه ای، رویکردها و راهکارها در تالار مولوی دانشگاه کردستان روزهای 13 و 14 اردیبهشت در دانشگاه کردستان در حال برگزاری است.
این همایش با حضور جمعی از اساتید دانشگاهی داخلی و خارجی برگزار می شود که آلان فریدون علی رئیس دانشگاه پلی تکنیک سلیمانیه اقلیم کردستان عراق، اساتیدی از دانشگاه های استرلیا، مالزی، لهستان، ژاپن و پرفسور محمدرضا واعظ مهدوی معاون امور توسعه سازمان برنامه و بودجه کشور، پروفسور زهرا افشاری، فرشاد مومنی، علی اکبر بانویی، سهراب دل انگیزان و حسین راغفر حضور دارند.
دانشگاه کردستان در سال 1355 کار خود را با عنوان دانشسرای عالی سنندج وابسته به دانشگاه تربیت معلم تهران آغاز و در سال 1370 وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران، این مرکز آموزش عالی را با عنوان دانشگاه کردستان معرفی کرد.
این دانشگاه هم اکنون دارای بیش از 170 رشته شامل 51 رشته کارشناسی، 91 رشته کارشناسی ارشد و 29 رشته دکتری است و در هفت دانشکده با بیش از 300 عضو هیئت علمی به بیش از 10 هزار دانشجو خدمات تحصیلی ارایه می کند.
علوم انسانی و اجتماعی، ادبیات و زبان های خارجی، مهندسی،هنر و معماری، علوم پایه و منابع طبیعی هفت دانشکده این دانشگاه است.
3020/ 1904
**خبرنگار: عبدالله رحمانی/**انتشاردهنده: مسعود احمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.