به گزارش ایرنا، شهروندان سنندجی در نخستین ساعت امروز شاهد بارش تگرگ و باران شدید بودند و این بارش ها برای ساعتی رفت و آمد مردم و عبور و مرور خودروها را با مشکل مواجه ساخت.
بارش تگرگ باعث شکسته شدن شاخ و برگ درختان و آبگرفتگی معابر عمومی در سنندج شد و بسیاری از شهروندان را خانه نشین کرد.
برخی شهروندان همزمان با بارش تگرگ و باران شدید با گوش های تلفن همراه خود این لحظه های بارش تگرگ را ثبت می کردند.
تعدادی از شهروندان نیز برای فرار از تگرگ خود را در زیر سایبان مغازه ها و پل های عابر پیاده پنهان کرده و رانندگان نیز حرکت خودرو های خود را برای مدتی در خیابان ها متوقف کرده بودند.
هر چند بارش تگرگ در این فصل می تواند خسارت هایی به مزارع و باغات وارد کند اما بارش های اخیر موجی از خوشحالی را در بین مردم این استان و بویژه روستاییان این شهرستان ایجاد کرده است.
رئیس اداره پیش بینی هواشناسی کردستان گفت: با فراهم شدن شرایط هوای ناپایدار در منطقه رگبار باران و رعد و برق در استان تا روز پنجشنبه تداوم دارد.
بهرام چاره خواه افزود: از روز گذشته امواج فعال بارشی و ناپایدار باعث ابری شدن هوا، وزش باد(گاهی تندباد شدید) همراه با رگبار باران و تگرگ شده است.
وی اضافه کرد: بارش تگرگ در این فصل در سال در کردستان پدیده معمولی بوده و این پدیده به دلیل رشد عمودی ابرها و رطوبت کافی و در اثر حرکت های چرخشی داخل توده ابر ایجاد می شود.
وی اظهار کرد: حرکت عمودی ابرها به طول پنج تا 10 کیلومتر باعث ایجاد گلوله های یخی می شود که به صورت تگرگ نزول می کنند.
چاره خواه گفت: اندازه تگرگ ها به میزان رطوبت ابرها بستگی دارد و از یک تا پنج سانتی متر متغییر است.
وی اظهار کرد: در روز پنجشنبه نیز رگبار باران با احتمال رعد و برق پیش بینی می شود که از ساعات پایانی از میزان ناپایداری ها کاسته می شود.
از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون 416 میلیمتر بارندگی در استان ثبت شده که این مقدار در مقایسه با 607 میلیمتر سال گذشته 31 درصد کاهش پیدا کرده است.
میانگین سالانه بارش باران در استان کردستان بیش از 540 میلیمتر بوده که این مقدار 2 برابر میانگین کشور است.
3020/ 6108
**خبرنگار: عبدالله رحمانی/**انتشاردهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.