کورش مرادی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از فعالیت 57 دهیار زن در روستاهای کردستان خبر داد و افزود: این زنان توانسته اند در اداره و انجام امور محوله موفق باشند.
وی اظهار کرد: در طول فعالیت دولت تدبیر و امید، حضور زنان در سمن های روستایی با محوریت مسائل اجتماعی، کاملا مشهود بوده است.
مرادی گفت: بسیاری از مشکلات و آسیب های اجتماعی مربوط به زنان روستا، از سوی خود آنها پیگیری شده و به سرانجام مطلوبی رسیده است.
به گفته وی، زنان به تدریج با تشکیل تعاونی هایی از جمله قالی بافی، صنایع دستی و صنعت هایی مانند گیوه بافی، جاجیم، شال بافی و سبدبافی توانسته اند در کمک به اقتصاد خانواده ها همگام با مردان نقش داشته باشند.
اجرای مصوبات شورای روستا، همکاری با نیروی انتظامی در خصوص اعلام وقوع جرایم، اجرای مقررات خدمت وظیفه عمومی، حفظ نظم عمومی و سعی در حل اختلافات محلی، اعلان فرامین، قوانین و مقررات عمومی و همکاری در حفظ و نگهداری تاسیسات عمومی و عمرانی و اموال و دارایی های روستا، از جمله وظایف دهیاری ها است.
استان کردستان با جمعیتی نزدیک به یک میلیون و 500 هزار نفر، دارای 10 شهرستان، 29شهر، 31بخش، 86 دهستان و هزار و 697 روستای دارای سکنه است.
7355/1904
**خبرنگار: وریا کرمی/انتشار دهنده: مسعود احمدی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.