به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد فلاحی روز شنبه در جلسه ساماندهی بازار که در اتاق فرمانداری بانه برگزار شد افزود: اقلامی مصرفی روزانه شهرواندان نسبت به شهرهای دیگر استان قیمت بالاتری دارند که مردم شهرستان در این راستا متحمل ضرر می شود و بار هزینه های زندگی مردم بانه نسبت به شهرهای دیگر بیشتر است.
وی اضافه کرد: قیمت بالای اقلام مصرفی مردم بانه از منطق خاص پیروی نمی کند توجیه منطقی ندارد که این مشکل ناشی از قیمت بالای اجاره بهای مغازه ها است که باید قیمت اجاره بها و قیمت اقلام مصرفی کنترل شود.
فلاحی گفت: باید ادارات مرتبط با بازار در این راستا همکاری کنند و به بازار نظم دهند و اجازه ندهند که بدون مجوز افراد در بازار فعالیت کنند.
وی احداث بازارچه عرضه مستقیم میوه و تره بار را در راستای ساماندهی بازار و کنترل قیمت ها دانست و گفت: باید مغازه های میوه و تره در بازار به سمت بازارچه عرضه مستقیم میوه و تره بار هدایت شود.
وی ادامه داد: باید وانت بارهای عرضه میوه و تره بار کنترل شود و مغازه های در بازارچه عرضه مستقیم کالا در اختیار متقاضیان قرار بگیرد و توقف وانت بارهای غیر بومی با همکاری پلیس راهور کنترل شود.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بانه نیز گفت: بازرسان این اداره در جریان بازرسی از اصناف در بازار با 33 مورد تخلف صنفی برخورد کردند و در این راستا 33 پرونده تخلف صنفی تشکیل و هشت پرونده هم در دست بررسی است.
احمد رحمانی افزود: در راستای تخلفات صنفی در فروردین امسال در بررسی پرونده ها 130 میلیارد 94میلیون ریال جریمه اعمال شده در بررسی 33 پرونده و 34 تخلف گزارش شده است.
شهرستان بانه با جمعیت 158 هزار نفر در 242 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
7469 /3020
**خبرنگار: زینب طلایی/ **انتشار دهنده: عبدالله رحمانی
**گاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNSANANDAJ
https://telegram.me/joinchat.DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.