به گزارش خبرنگار ایرنا،بیژن زندیه روز شنبه در آیین خاص هفته مشاغل در یکی از دبیرستانهای آموزش و پرورش بیجار افزود: برپایی این نوع نمایشگاه ها وارائه کارهای خلاقانه و بروز استعدادهای فنی و مهارتی، بستر خوبی برای تبیین فرهنگ خود اشتغالی خواهد بود.
وی هدف از برگزاری آیین خاص هفته مشاغل را در واقع آماده سازی جوانان و دانش آموزان برای جدایی از فکر استخدام در دستگاه های دولتی و گرایش به سوی شکوفایی استعداد های نهفته و نبوغ عالی آنان است.
زندیه با بیان ضرورت آشنایی بیشتر خانواده ها را با رشته های فنی و حرفه ای و توجیه فرزندان خویش با توجه به استعداد و علاقه آنان اظهار کرد: دانش آموزان نیز باید توجه داشته باشند، رشته های فنی و مهارتی می تواند در تعیین آینده شغلی بهتر، موفق تر و پایدار نقش داشته باشد.
رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان بیجار گفت: رشته های مختلف فنی، مهارتی و حرفه ایی، آینده ای درخشان پیش روی طرح خود اشتغالی و کاهش جمعیت بیکاران تحصیل کرده خواهد داشت.
او افزود: دانش فنی و حرفه ای امروزه می تواند از گرایش به سوی تحصیلات نظری جلوگیری کند و تولید، کارآفرینی و اشتغال را در جامعه توسعه و به مرور زمان نهادینه کند.
وی اضافه کرد: تولیدات دانش آموزان هنرستان کار و دانش اندیشه بیجار، در قالب پنج رشته فنی، تاثیر بسزایی درمعرفی و جذب دانش آموزان مستعد و موفق در رشته های فنی داشته باشد.
هم اکنون یک هزار و 500 دانش آموزان بیجاری در 20 رشته مختلف در هنرستان های فنی، حرفه ای و کاردانش مشغول تحصیل هستند.
1396/ 3020
**خبرنگار: سیدباقر سبحانی/**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.