به گزارش خبرگزاری تسنیم از بانه، صلاح‌الدین عزیزی ظهر امروز در نخستین جلسه شورای زکات سال 96 که با حضور مسئولان شهرستان در سالن فرمانداری برگزار شد، با اشاره به عملکرد شورای زکات این شهرستان در سال گذشته اظهار داشت: سال گذشته مردم بانه یک میلیارد و 125 میلیون تومان زکات از محل زکات فطره، غله و مال‌التجاره پرداخت کردند.

وی گفت: با پرداخت یک میلیارد و 125 میلیون تومان تعهد این شهرستان در حوزه زکات به‌صورت صددرصدی تحقق پیدا کرده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد شهرستان بانه با بیان اینکه امسال تعهد شورای زکات این شهرستان 20 درصد افزایش یافته است، تصریح کرد: سهمیه زکات شهرستان بانه یک میلیارد و 588 میلیون و 400 هزار تومان است.

وی از همکاری 120 نفر همکار افتخاری و 16 مبلغ مقطعی از روحانیون در امر جمع‌آوری زکات شهرستان بانه خبر داد و گفت: خوشبختانه در شهرستان بانه با توجه به همکاری این افراد و تمایل خود مردم سالانه شاهد روند روبه رشد جمع‌آوری زکات هستیم.

عزیزی بیشترین ظرفیت شهرستان بانه را در حوزه جمع‌آوری زکات مال‌التجاره عنوان کرد و افزود: زکات جمع‌آوری شده و توزیع آن توسط دبیرخانه شورای زکات و با نظارت ماموستایان، هیئت امنای مساجد و بزرگان محل در بین فقرای همان محله توزیع می‌شود.

407 میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه به بیش از 5800 نفر متقاصی کردستانی پرداخت شد

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، حجت‌الله شاکری پیش‌از ظهر امروز در مراسم "نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان کردستان" که با رویکرد مشارکت خیرین مدرسه‌ساز در امر ایمن‌سازی مدارس در بانک ملی استان برگزار شد اظهار داشت: بانک ملی در راستای مسئولیت اجتماعی و گسترش مشارکت در طرح‌های عام‌المنفعه از ابتدای سال 95 تا پایان سال برای احداث 4 باب مدرسه در روستاهای مرزی و مناطق محروم استان کردستان اقدام و مشارکت داشته است.

وی گفت: سال گذشته به منظور مشارکت در امر مدرسه‌سازی یک باب مدرسه در روستای جنیان شهرستان سقز با اعتبار 2.5 میلیارد ریال، یک باب مدرسه یک کلاسه در روستای "حسن سالاران" سقز با اعتبار یک میلیارد و 450 میلیون ریال، یک باب مدرسه در روستای "مازوج" شهرستان سقز با اعتبار یک میلیارد و 450 میلیون ریال و ساخت مدرسه یک کلاسه در روستای سلسلی شهرستان مریوان با اعتبار یک میلیارد ریال ساخته شد.

رئیس امور شعب بانک ملی کردستان از ساخت یک مدرسه در روستای "شیخ‌الاسلام" شهرستان بانه در امسال با مشارکت بانک ملی استان خبر داد و تصریح کرد: این مدرسه برای ساخت آن به یک میلیارد و 250 میلیون ریال اعتبار نیاز دارد و امیدواریم امسال ساخته شود و تأمین اعتبار هم شود.

وی گفت: زمان ساخت 4 مدرسه سال گذشته در روستاهای مرزی و مناطق محروم که توسط بانک ملی ساخته شده بود در مدت 6 ماه تحویل آموزش و پرورش استان کردستان شد.

شاکری به پرداخت 407 میلیارد ریال تسهیلات در قالب قرض‌الحسنه در سال گذشته به 5 هزار و 874 نفر در استان کردستان اشاره کرد و افزود: از ابتدای تا پایان سال گذشته علاوه بر تأمین مالی بنگاه‌های تولیدی استان تسهیلاتی نیز در قالب تسهیلات قرض‌الحسنه در اختیار مردم استان قرار داده شد.

وی اظهار کرد: در سال گذشته 28 میلیارد و 485 میلیون ریال به منظور رفع محرومیت در قالب تسهیلات قرض‌الحسنه به 931 نفر پرداخت شده است.

رئیس امور شعب بانک ملی کردستان گفت: همچنین در سال گذشته 225 میلیارد و 390 میلیون ریال تسهیلات ازدواج و تهیه جهیزیه به 154 نفر از متقاضیان استان پرداخت شد.

وی گفت: در مدت یاد شده 26 میلیارد و 790 میلیون ریال تسهیلات به معرفی شدگان سازمان بهزیستی در قالب تسهیلات اشتغالزایی اهدا شد و همچنین در همین مدت 97 میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه به معرفی شدگان کمیته امداد کردستان برای ایجاد مشاغل خانگی پرداخت شد.

رئیس امور شعب بانک ملی کردستان خاطر نشان کرد: در طول سال گذشته همچنین 39 میلیارد و 630 میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه به معرفی شدگان اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان که 647 نفر متقاضی بودند تسهیلات اهدا شد.

هدف از برگزاری "جشنواره نوجوان سالم" پیشگیری از رفتارهای پرخطر در جامعه بود

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، افشین خوشگوار ظهر امروز در مراسم اختتامیه ششمین جشنواره نوجوان سالم که در سالن همایش سازمان تبلیغات اسلامی استان کردستان برگزار شد اظهار داشت: هدف از برگزاری این جشنواره ترویج شیوه‌های زندگی سالم، پیشگیری از گرایش به رفتارهای پرخطر و مواد مخدر است.

وی گفت: جشنواره نوجوان سالم به عنوان یکی از برنامه‌های محوری و اصلی آموزش و پرورش در سطح کشور است و امسال ششمین سال پیاپی است که در سطح مدارس استان برگزار می‌شود.

معاون ورزش و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش استان کردستان تصریح کرد: این جشنواره در چند بخش مختلف ایده‌پردازی، مقاله نویسی، نقاشی، روزنامه نگاری، عکس، فیلم‌کوتاه و نرم‌افزار برگزار می‌شود و دانش‌آموزان، اولیا و همکاران می‌توانند توانمندی، ظرفیت و پتانسیل خود را در با موضوع مبارزه با آسیب‌های اجتماعی نمایش دهند.

وی گفت: سال گذشته دو هزار و 530 اثر به دبیر خانه جشنواره نوجوان سالم ارسال شده بود که امسال به سه هزار و 367 اثر رسیده یعنی از رشد 34 درصدی برخوردار است.

در پایان این مراسم با رأی و نظر کمیته داوران به 120 نفر از دانش‌آموزان، فرهنگیان و اولیایی که در ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره مشارکت داشته بودند جوایز و لوح تقدیر اهدا شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 623117
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.