به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین فیروزی روز جمعه در جریان بازدید از منطقه ویژه اقتصادی بانه به منظور بررسی مسائل و مشکلات این منطقه در محل منطقه ویژه اقتصادی بانه افزود: توسعه سرمایه گذاری یکی از مهمترین اهداف شعار سال در کردستان است که برای توسعه سرمایه گذاری بی شک یکی از زیرساخت های لازم، توسعه شهرک های صنعتی است.
وی تاکید کرد: بخش مهمی از اهداف شعار امسال در منطقه ویژه اقتصادی بانه تحقق می یابد که با توجه به ضرورت بهره برداری از این طرح از دستگاه های ذی ربط استان درخواست می کنیم که در راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی سرعت عمل داشته باشند.
وی با بیان اینکه توجه به منطقه ویژه اقتصادی و مرز سیرانبند بانه یکی از مهمترین برنامه های اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال امسال است افزود: توجه به ظرفیت های این منطقه در افزایش تولید و اشتغال استان کمک می کند.
فیروزی خاطر نشان کرد: ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در بانه یکی از مهمترین ضروریات است که برای این منطقه رونق اقتصادی و اشتغال پایدار را به همراه دارد.
وی تاکید کرد: باید بر اساس جدول زمانبندی که برای 6 ماه آینده طراحی شده این منطقه آماده پذیرش سرمایه گذاران شود.
فیروزی بابیان اینکه اولویت سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی بانه با سرمایه گذاران بانه ای است گفت: از سرمایه گذاران در سراسر کشور دعوت می کنیم که در منطقه ویژه اقتصادی بانه سرمایه گذاری کنند و هم اکنون آماده دریافت درخواست های کتبی سرمایه گذاران هستیم.
وی ادامه داد: به موازات تامین زیرساخت های منطقه ویژه اقتصادی زمینه را برای سرمایه گذاران فراهم می کنیم و سرمایه گذاران می توانند از هم اکنون اقدام به احداث مکان و سوله های مورد نیاز خود بکنند.
وی اظهار کرد: یکی از آماده ترین زمینه های سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی نیروگاه سی اچ پی است که هم توجیه اقتصادی و هم حمایت های دولتی در این حوزه فراهم است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان گفت: نزدیکی منطقه ویژه اقتصادی به مرز ظرفیت کم نظیر برای این منطقه است که در فاصله 6 کیلومتر تا مرز رسمی سیرانبند واقع شده است.
وی استقرار گمرک را یکی از مزیت های بسیار خوب منطقه ویژه اقتصادی بانه دانست و افزود: منطقه ویژه اقتصادی بانه از مشوق های و مزیت بسیار خوبی برخوردار است.
وی ادامه داد: گمرک در این منطقه مستقر می شود که تسهیلگر فرآیند های اداری می شود و همچنین برای ورود مواد اولیه به منطقه دولت مشوق هایی در نظر گرفته است.
وی تاکید کرد: برای صادرات کالا و محصولاتی که در منطقه تولید می شود دولت مشوق هایی در نظر گرفته است و با این شرایط یکی از بهترین مکان های سرمایه گذاری در استان کردستان منطقه ویژه اقتصادی بانه است.
مدیر عامل شرکت نیروی برق کردستان نبز در این بازدید گفت: کل تیرهای خط انتقال برق منطقه ویژه اقتصادی بانه 250 تیر است که تاکنون 80 تیر آن نصب شده است.
مصطفی نجفیان افزود: پروژه برق رسانی منطقه ویژه اقتصادی بانه 13 کیلومتر خط 20 کیلو ولت که فیوزهای اصلی آن در 2 فاز انجام می شود.
وی خاطر نشان کرد: برای تسهیل در اجرای پروژه برق رسانی فاز اول با خط های موجود وصل شده که تا خرداد ماه برق ورودی شرکت وصل شود.
نجفیان با اشاره به اینکه برق رسانی به این شهرک تا مرداد ماه انجام می شود گفت: پیمانکار این طرح مشخص شده و مانعی برای برق رسانی به متقاضیان هم اکنون وجود ندارد.
در ادامه این بازدید محمد فلاحی فرماندار بانه گفت: مهمترین بحث در مورد منطقه ویژه اقتصادی بانه قول هایی است که به معارضین محلی داده شده است و برای پرداخت حق معارضین محلی مشکلی وجود ندارد و اعتبار آن از طریق وزارتخانه تامین شده که به آنها پرداخت می شود.
شهرستان بانه در 242 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
7469/6108
**خبرنگار: زینب طلایی/ **انتشار دهنده: امید بهمنی
**گاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
IRNSANDAJ@
https://telegram.me/joinchat.DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.