به گزارش خبرنگار ایرنا، قانع حسینی روز دوشنبه درآیین تجلیل از ناظران و مدیران واحد فضای سبز مناطق سه گانه شهرداری سنندج افزود: فضای سبز یکی ازمهمترین نمودهای عملکرد شهری به شمار می رود که علاوه بر زیبایی بخشیدن به منظر شهری در تقویت روحیه و شادابی شهروندان نیزتاثیرگذاراست.
قانع حسینی بیان کرد: امروز احداث فضاهای سبز در سطح شهرها بسیار حائژاهیمت بود و نگهداری از پارکها و فضاهای سبز احداث شده نیازمند فرهنگ سازی و تعامل شهروندان است.
وی نقش ناظران ومدیران فضاهای سبز را در حفظ و نگهداری از این فضاها بسیار تاثیرگذار دانست وگفت: انجام به موقع عملیاتی نظیر هرس درختان، آبیاری، سمپاشی و کودپاشی از جمله اقداماتی است که در حفظ و نگهداری فضاهای سبز اهمیت دارد.
مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری سنندج در ادامه عنوان کرد: امسال نیز برنامه ریزی مناسبی جهت احداث فضاهای سبزدر سطح شهر انجام شده که با همکاری کارکنان واحد فضای سبز مناطق سه گانه نسبت به اجرای آن اقدام خواهد شد.
به گفته وی در سالجاری و با هدف حفظ و نگهداری از فضاهای سبز شهری و همچنین ارتقاء دانش کارکنان فضاهای سبز دوره های آموزشی برگزار می شود.
حسینی ابراز امیدواری کرد: با همکاری و تعامل ناظران ومدیران وکارکنان واحدهای فضای سبز و همچنین مشارکت شهروندان بتوانیم در نگهداری و زیبا نگهداشتن پارکها و فضاهای سبز شهری اقدامات موثری انجام دهیم.
شهر سنندج مرکز استان کردستان با حدود 500 هزار نفر جمعیت توسط سه ناحیه شهرداری اداره می شود و در این شهر علاوه بر پارک آبیدر با مساحت بیش از 260 هکتار در مجموع 90 بوستان عمومی و بوستان محله در نقاط مختلف شهر به وسعت 2 میلیون متر مکعب وجود دارد.
از مجموع 90 پارک سنندج، 20 پارک در منطقه یک، 20 پارک در منطقه 2 و 50 پارک نیز در منطقه سه شهری قرار دارند.
سرانه فضای سبز در این شهر 6 مترمربع برای هر شهروند بوده و این مقدار نصف میانگین سرانه فضای سبز در کشور است.
7348/ 3020
**خبرنگار: افسانه گلباغی/**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
**آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.