کژال حبیب زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عصر روز گذشته وضعیت آلودگی هوا کمی کاهش یافت اما بین ساعت سه تا چهار بامداد امروز این وضعیت دوباره بازگشته است.
وی اظهار کرد: با توجه به ابری بودن هوا و احتمال بارش باران، کاهش آلودگی در روز جاری محتمل است.
وی اضافه کرد: این وضعیت هوائی برای تمامی افراد و به ویژه کودکان، بیماران قلبی و عروقی و افراد مسن خطرناک بوده و مردم باید مسایل ایمنی و بهداشتی را به دقت رعایت کنند.
حبیب زاده گفت: عدم خروج غیرضروری از منزل، کاهش فعالیت بیماران قلبی و ریوی و مبتلا به آسم بویژه در فضای باز، کاهش حضور دانش آموزان در فضای باز، کاهش فعالیت های بدنی و کاهش استفاده از وسایل نقلیه شخصی از رفتارهای تاکید شده در وضعیت هشدار آلودگی هوا است.
شاخص AQI استاندارد هوای سالم در شاخص PM2.5 عدد صفر تا 50 بوده که از زمان شروع آلودگی هوای تا هشت صبح امروز در سنندج این شاخص به صورت میانگین به سه برابر آن رسیده است.
ذرات 2.5 میکرون برای سلامت مردم ضرر بیشتری از ذرات 10 میکرون دارد چون تا عمق ریه ها نفوذ می کند و ماندگاری بیشتری نیز در هوا دارد.
بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی کردستان، هم اکنون برودت هوای سنندج 12 درجه سانتی گراد بالای صفر و وضعیت آن همراه با غبار آلودگی هوا و رطوبت نسبی 35 درصد است.
سرعت باد در این شهر هم اکنون هفت کیلومتر بر ساعت از سمت جنوبی گزارش شده است. این آلودگی از جریانات غربی و جنوبی کردستان وارد استان شده است.
شهر سنندج مرکز استان کردستان حدود 500 هزار نفر جمعیت دارد.
3034/6108
** خبرنگار: حسن حسین زاده /** انتشار دهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.