شهریار حنیفی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:کار توزیع میوه شب عید از 25 اسفند سال قبل شروع شده بود و قرار بود تا 14 فروردین 96 ادامه داشته باشد اما با توجه به استقبال خوب مردم و نیامدن میوه نوبرانه به بازار توزیع آن تا پایان فرودین تداوم می یابد.
وی اظهار کرد: امسال یک هزار و 840 تُن سیب و پرتقال مرغوب برای توزیع در مناطق مختلف استان تهیه شده است.
وی اضافه کرد: این مقدار میوه در راستای تهیه و در دسترس قرار داشتن میوه شب عید شهروندان تهیه شده که شامل یک هزار و 350 تن پرتقال و 490 تن سیب است.
به گفته وی برای رضایت و استقبال خوب شهروندان، پرتقال مرغوب از استان مازندران و سیب هم از شهرستان اشنویه استان آذربایجان غربی خریداری شده است.
مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: تاکنون یک هزار و 35 تُن پرتقال و 420 سیب در شهرستان های مختلف استان توزیع شده است.
وی اضافه کرد: 75 غرفه در سطح استان برای توزیع میوه شب عید راه اندازی شده که از این تعداد، 19 غرفه در سنندج بوده و کار توزیع میوه شب عید با نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت انجام می شود.
وی با اشاره به دستورالعمل وزارت جهاد کشاورزی نسبت به توزیع مرغ منجمد، گوشت قرمز و برنج سهمیه ای افزود: توزیع این اقلام نیز که از بهمن ماه 95 شروع شده تا پایان فروردین 96 تداوم می یابد.
وی اضافه کرد: فروشگاه های زنجیره ای و معتبر می توانند با مراجعه به سازمان جهاد کشاورزی نسبت به معرفی به غله و خدمات بازرگانی اقدام کنند تا این اقلام در زمان مشخص در اختیار مصرف کننده گان قرار گیرد.
به گفته مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی گفت: قیمت های تعیین شده با تصویب کارگروه تنظیم بازار و با هدف حمایت از مصرف کننده اعلام شده است.
هم اکنون حدود 56 هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب در استان کردستان وجود دارد که از این تعداد 29 هزار واحد در مرکز استان مستقر بوده و حدود سه درصد از این واحدهای صنفی فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای محسوب می شوند.
3020/1904
**خبرنگار: عبدالله رحمانی/**انتشار دهنده:مسعود احمدی
**آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.