به گزارش خبرنگار ایرنا ، عباس کشاورز شامگاه چهارشنبه پس از بازدید از مزارع کلزای روستای زرندین در شهرستان نکا در جمع خبرنگاران ، سطح زیر کشت کلزا در کشور را در سال جاری 130 هزار هکتار اعلام کرد.
وی با اشاره به سرمای کم سابقه آذر ماه سال گذشته ، گفت : متاسفانه سرمای آذر ماه پارسال خسارت هایی را به اراضی کلزای کشور وارد کرد که کشاورزان ما در این راستا متضرر شدند.
کشاورز با اعلام اینکه استفاده از تکنولوژی در بخش کشاورزی از مسائلی است که با قوت دنبال می شود ، یادآور شد : آماده سازی یکهزار و 50 دستگاه کارنده دقیق برای کشت کلزا از جمله مواردی بود که در توسعه کشت مکانیزه مورد توجه قرار گرفت و عملیاتی شد.
معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه صنایع روغن کشی باید برای خرید دانه های روغنی وارد شده و مساعدت کنند ، گفت : ظرفیت صنعت در بخش کشاورزی با دارا بودن صنایع روغن کشی و تصفیه آماده است و انتظار داریم در استان مازندران و گلستان، صنایع مشارکت بیشتری در این بخش داشته باشند.
وی قیمت خرید تضمینی دانه روغنی کلزا را 2 هزار و 783 تومان برای هر کیلوگرم اعلام کرد و افزود : این رقم نسبت به سال قبل حدود 11درصد افزایش یافته است.
سطح زیر کشت کلزا در مازندران هم امسال به حدود 13 هزار هکتار رسید که نسبت به سال گذشته سه برابر شده است .
خبرنگار : مریم نظری ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7332/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.