جانشین پلیس فتای استان کردستان از خانواده ها خواست مراقب کلاهبرداران سایبری باشند و از اعتماد بی جا به افراد غریبه در این فضا خودداری کنند.

به گزارش ایلنا، سرهنگ فیض اله منصوری با اشاره به اینکه این روزها که تب خرید خصوصا خریدهای اینترنتی داغ شده، کلاهبرداران سایبری بیکار ننشسته اند و با ایجاد صفحات فیشینگ (جعل درگاه الکترونیکی بانک ها ) به دنبال انجام اعمال مجرمانه خود هستند، افزود: هموطنان در هنگام خریدهای اینترنتی کمال دقت را داشته باشند و تنها از سایت های دارای مجوز و نماد اعتماد (نماد اعتماد الکترونیک) اقدام به خرید کنند. همچنین دقت لازم را در مورد صفحات پرداخت بانک ها داشته باشند که صفحه پرداختی مورد نظر صفحه ای جعلی برای به دست آوردن حساب اطلاعات‌شان نباشد . 

جانشین پلیس فتا انتظامی استان اظهار داشت: افراد برای در امان ماندن از این گونه کلاهبرداری ها باید شخصاً به صورت دستی آدرس صفحات را در قسمت  URL  تایپ و از سایت هایی خرید کنند که از پروتکل امن  https  برای انتقال داده ها استفاده می کنند .

سرهنگ منصوری ادامه داد: مجرمانی که به فکر خالی کردن حساب مردم هستند مطمئن باشند در کوتاهترین زمان ممکن شناسایی و به دست قانون سپرده می شوند . 

وی‌خاطرنشان کرد: موضوعی که امروزه بطور شایع مورد استفاده قرار می‌گیرد، می‌توان به اینترنت‌های رایگان موجود در هتل ها و دیگر مراکز رفاهی اشاره کرد. شاید در نگاه اول این دست از اینترنت‌ها به عنوان خدمات مناسب در ذهن مراجعه کنندگان شناخته شود، ولی استفاده از اینترنت رایگان خود تهدیدی جدی محسوب می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.