معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: 78 هزار و 468 مورد مراجعه به اورژانس در نیمه اول تعطیلات نوروزی صورت گرفته است.

به گزارش ایلنا، هومن قصری با بیان این مطلب افزود: از تاریخ 25اسفند سال گذشته لغایت ششم فروردین سالجاری، 78 هزار و 468 مورد مراجعه به اورژانس ،188 مورد اعزام داخل استان ، 17 مورد اعزام خارج از استان ، 256 مورد حوادث ترافیکی، 98 مورد حوادث محترقه در شب نوروز ،94 حادثه محترقه در چهارشنبه پایانی سال در حوزه درمان ثبت شده است.

وی افزود: ثبت1127 ماموریت پایگاههای شهری و جاده ای و 520 ماموریت کمپ های سلامت نوروزی از عملکردهای مرکز حوادث و فوریتهای پزشکی دانشگاه می باشد.

وی همچنین تعداد 2173بازدید، 23 اخطاریه، پلمپ 12 واحد، 216 کارت بهداشت صادر شده، 66 مورد نمونه برداری از مواد غذایی صنعتی و سنتی، 239 مورد نمونه برداری از آب آشامیدنی و 85 مورد آب استخر و 3039 مورد کلرسنجی را از جمله عملکردهای معاونت بهداشتی دانشگاه در تاریخ یکم لغایت ششم فروردین 96 اعلام کرد.

دبیر ستاد سلامت نوروزی ضبط و معدوم کردن 2 هزار و 386 کیلو گرم مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته و فاسد ، معرفی 16 متخلف به مراجع قضایی، 8 مورد گشت مشترک با سازمانهای مرتبط،29 مورد میانگین تعداد اکیپ های بازرسی و نظارتی در هر روز و چهار هزار و یکصد و هشت نفر ساعت حجم کار انجام شده را از دیگر اقدامات حوزه بهداشتی دانشگاه برشمرد.

قصری اظهار داشت: 235 مورد بازرسی از داروخانه ها و مراکز دارویی، توزیع 17000 پوستر، پمفلت و تقویم آموزشی، 50 عدد نصب بنر، یک مورد پلمپ واحدهای غیرمجاز، 60 مورد بازرسی از سطح عرضه محصولات آرایشی و بهداشتی و 26 مورد بازرسی از کارخانجات تولید این مواد جزو عملکرد معاونت غذا و دارو دانشگاه در بازه زمانی یکم لغایت ششم فروردین سالجاری گزارش شده است.

به گفته وی؛ در تاریخ مذکور متاسفانه یک نفر از تعداد 256 مورد حوادث ترافیکی گزارش شده و یک نفر نیز از مصدومین حوادث محترقه شب نوروز فوت شدند.

 معاون درمان دانشگاه با اشاره به 252 مورد بازدید حوزه درمان از مراکز درمانی دولتی و خصوصی، گفت: در ایام تعطیلات نوروزی مراکز درمانی سطح استان از جمله مرکز اورژانس دندانپزشکی بیمارستان کوثر سنندج جهت ارائه خدمات سلامت به مراجعین فعالیت داشته اند.

وی بیان کرد: تعداد کل مصدومین حوادث شب نوروز در استان 98 نفر بوده و 94 حادثه محترقه در چهارشنبه پایانی سال در حوزه درمان ثبت شده است که در مجموع 192 نفر مصدوم شده اند.

قصری افزود: از 98 نفر مصدوم شب نوروز، بانه با 28 نفر مصدوم بیشترین آمار را نسبت به سایر شهرستانها داشته است.

وی با اشاره به آمار مصدومین در شهرستانها به تفکیک، اظهار داشت: از این تعداد 17 نفر در سقز، 16 نفر در مریوان، 10 نفر در سنندج، چهار نفر در دیواندره، دو نفر در دهگلان و یک نفر در قروه بر اثر حوادث شب نوروز مجروح گشتند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.