به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله سید محمد حسینی شاهرودی روز شنبه به مناسبت فرا رسیدن 22 اسفند روز بزرگداشت شهدا در دیدار جمعی از خانواده های شهدا و مدیر کل و کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در سنندج اظهار کرد: امام خمینی(ره) مسیر تاریخ انقلاب را تغییر دادند و تمامی پیروان ادیان الهی از خواب بیدار شدند.
وی افزود: شهدا با نیت خالص از ارزش ها و آرمان های والای نظام دفاع کرده جان خود را در این مسیر تقدیم کردند و امروز خدمت به خانواده شهدا یک تکلیف و وظیفه همگانی است.
نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: مادران شهدا که فرزانی تربیت و نسلی را پرورش داده اند که حافظ اسلام باشند و همسران شهدا که صبورانه در مسیر آرمان های شهدا استقامت ورزیدند، شایسته بهترین خدمات هستند.
وی در ادامه به مقایسه ویژگی های جنگ نرم و سرد پرداخت و افزود: با انقلاب اسلامی ایران جنگ سرد متوقف و جنگ فرهنگی و اعتقادی شروع شد و غربی ها آن را جنگ تمدن ها نامگذاری کردند.
آیت الله حسینی شاهرودی اظهار کرد: امروز در جنگ نرم نیز دشمنان برای رسیدن به اهداف خود از هیچ تلاشی فروگذار نبوده و از راههای مختلف آن را دنبال کرده و هدف اصلی آنان ضربه زدن به اسلام و مسلمانان است.
وی در ادامه با بیان اینکه استان کردستان ظرفیت های بالایی در زمینه های مختلف دارد گفت: مقام معظم رهبری اشتغال و سرمایه گذاری 2 مشکل این استان ذکر کردند و باید تلاش شود که این مهم به عنوان اولویت استان در نظر گرفته شده و به ظرفیت های موجود در این راستا توجه کرد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان نیز در این دیدار به ارائه گزارشی از فعالیت های این نهاد در سال جاری پرداخت و گفت: جمع آوری آثار فرهنگی باقی مانده از شهدا و نگهداری این آثار به شیوه علمی و صحیح،چاپ 50 عنوان کتاب، چاپ وصایای شهدای استان و ورود اطلاعات شهدا به سایت نوین شاهد از جمله این اقدامات است.
محمد سلیمانی افزود: یکی دیگر از کارهایی که در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت انجام می شود تاریخ شفاهی و جمع آوری و ثبت و ضبط خاطرات بازماندگان شهدا با اولویت پدران و مادران شهدا است که در این راستا نیز اقدامات خوبی انجام شده است.
وی اجرای طرح سپاس را از دیگر برنامه های این نهاد بیان کرد و ادامه داد: در قالب این طرح در سال جاری 9 هزار و 708 دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران انجام شده است.
استان کردستان پنج هزار و 400 شهید، 9 هزار و 500 جانباز و 840 آزاده سرافزار تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
12یادمان شهدای گمنام در کردستان وجود دارد. پنج هزار و 231 مزار شهید در استان کردستان در هزار و سه گلزار مدفون هستند.
22 اسفند در تقویم جمهوری اسلامی ایران با نام روز بزرگداشت شهدا نامگذاری شده است.
7348/ 3020
**خبرنگار: افسانه گلباغی/** انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.