به گزارش خبرنگار ایرنا، این کتاب دارای مقدمه و 18 مقاله آموزشی و کاربردی در حوزه روزنامه نگاری و خبرنگاری بوده که نویسنده آنها را از زبان کُردی به فارسی ترجمه کرده است.
مقالات ترجمه شده در این کتاب از نویسندگان و روزنامه نگاران برجسته ای از جمله کاروان علی قادر، فرمان عبدالرحمان، ساقی بارزانی، فروق علی عمر، دانا حبیب کرکوکی و فاروق محمد ابوزید هستند.
انواع منبع خبری، جانبداری در روزنامه نگاری، مقاله نویسی در روزنامه نگاری و مطبوعات، ستون نویسی، سرمقاله نویسی، شگردهای مصاحبه با شخصیت ها، نظرخواهی نویسی، ساختار گزارش و انواع آن، گزارش نویسی، گزارش تحقیقی، اطلاع رسانی بحران، خصوصیات مطبوعات محافظه کار، عامه پسند، میانه رو و بین المللی، روزنامه نگاری در کردستان عراق، موانع رسانه های آزاد و اخلاق و تبلیغات موضوع های این کتاب هستند.
مقدمه این کتاب، با عنوان 'آموزش روزنامه نگاری نیاز امروز و فردای ما' توسط فریبرز بیات از همکاران بخش آموزشی مرکز آموزش و پژوهش روزنامه همشهری نوشته شده است.
مباحث و مقالات این کتاب که بیشتر نگاه تجربی و کاربردی دارد، می تواند در ارتقای دانش و مهارت های روزنامه نگاری دانشجویان و علاقه مندان به عرصه روزنامه نگاری بسیار مفید و راهگشا باشد.
این کتاب که نخستین اثر این خبرنگار است در 133 صفحه توسط انتشارات 'ئه وین' مریوان چاپ شده است.
ابراهیم محمدحسینی، خبرنگار آزاد ایرنای کردستان در شهرستان سقز و مسئول روابط عمومی فرمانداری این شهرستان بوده و دارای مدرک کارشناسی ارشد علوم ارتباطات اجتماعی است.
وی از سال 1393 همکاری با ایرنای کردستان را به عنوان خبرنگار آزاد شروع کرده است.
سقز در 190 کیلومتری شمال غربی سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
7249/ 3020
**خبرنگار: ابراهیم محمدحسینی/**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.