به گزارش خبرنگار ایرنا، علی اکبر ورمقانی روز دوشنبه در کارگروه حقوق شهروندی در سالن اجتماعات فرمانداری افزود: بررسی خلاهای قانونی اجرای 22 حق شهروندی هم توسط کارگروه در این شهرستان پیگیری خواهد شد.
وی با بیان اینکه، حقوق شهروندی حاصل سه سال تلاش متخصصان در دولت تدبیر و امید است، از همه مردم به ویژه دانش آموزان و دانشجویان، خواست تا حقوق شهروندی تدوین شده توسط ریاست جمهوری که در آذرماه امسال در 120 ماده منتشر شد را خوب مطالعه کنند.
فرماندار سقز با بیان اینکه، قانون اساسی ایران از مترقی ترین قانون های اساسی در جهان است، اظهار کرد: حقوق شهروندی برگرفته از قانون مترقی اساسی است.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود با عنوان اینکه، امنیت از اولین حقوق های شهروندی است بیان کرد: امنیت راحت به دست نیامده و حاصل خون هزاران شهید، وجود رهبری فرزانه و آگاه، همراهی مردم، توان امنیتی و اطلاعاتی است.
ورمقانی، یادآور شد: بحث تدوین حقوق شهروندی از الزام های برنامه چهارم توسعه است که تدوین آن توسط دولت دکتر روحانی به سرانجام رسید.
در ادامه، اعضای حقیقی و حقوقی کارگروه حقوق شهروندی سقز انتخاب و تعیین شدند.
حق های حیات، سلامت و کیفیت زندگی، کرامت و برابری انسانی، آزادی و امنیت شهروندی، مشارکت در تعیین سرنوشت، اداره شایسته و حسن تدبیر، آزادی اندیشه و بیان، دسترسی به اطلاعات، دسترسی به فضای مجازی، حریم خصوصی، تشکل، تجمع و راهپیمایی، تابعیت، اقامت و آزادی رفت و آمد، تشکیل و برخورداری از خانواده، برخورداری از دادخواهی عادلانه، اقتصاد شفاف و رقابتی، مسکن، مالکیت، اشتغال و کار شایسته، رفاه و تأمین اجتماعی، دسترسی و مشارکت فرهنگی، آموزش و پژوهش، محیط ‌زیست سالم و توسعه پایدار، حق صلح و امنیت و اقتدار ملی از محورهای اصلی منشور حقوق شهروندی است.
سقز در 190 کیلومتری شمال غربی سنندج واقع شده است.
7249/6108
**خبرنگار: ابراهیم محمدحسینی /** انتشار دهنده: امید بهمنی
**آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.