آرش رخزادی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: یکی از برنامه های شهرداری در راستای استقبال شایسته از مسافران نوروزی آماده سازی پارکها و بوستانهای سطح شهر است.
وی افزود: بسیاری از تاسیسات پارکهای سطح شهر در فصل زمستان دچار مشکل شده که در آستانه سال نو لزوم رفع مشکلات و آماده سازی آنها برای استقبال از نوروز 96 در دستور کار این شهرداری قرار گرفته است.
معاون خدمات شهری شهرداری سنندج گفت: از ابتدای اسفند جاری بازدیدهای مستمری به همراه مدیران مناطق سه گانه از پارکهای شهری صورت گرفته و مشکلات اصلی پارکها شناسایی و رفع نواقص آنها آغاز شده است.
وی ادامه داد: در این راستا رفع مشکلات روشنایی پارکها، گلکاری داخل پارکها، تعمیر آبنماها، تعمیرآبخوری داخل پارکها، تعمیر و باسازی سرویس های بهداشتی، تعمیر ورنگ آمیزی ست های ورزشی، نظافت نمازخانه های داخل پارکها و بهسازی کف فرش محوطه پارکها از جمله مواردی است که شهرداری برای استقبال از مهمانان نوروزی در دستور کار دارد.
رخزادی افزود: هر ساله این شهرداری 2 پارک را بصورت ویژه جهت اسکان مهمانان نوروزی مهیا می کند و امسال نیز پس از بررسی های لازم پارکها، محل اسکان در هفته های اینده مشخص خواهد شد.
وی اعلام کرد: با برنامه ریزی های انجام شده و با آغازعملیات آماده سازی پارکها تا قبل از آغاز سال نو تمامی پارکهای سطح شهر مهیای میزبانی از مسافران نوروزی خواهد شد.
شهر سنندج مرکز استان کردستان با حدود 500 هزار نفر جمعیت توسط سه ناحیه شهرداری اداره می شود و در این شهر علاوه بر پارک آبیدر با مساحت بیش از 260 هکتار در مجموع 90 بوستان عمومی و بوستان محله در نقاط مختلف شهر به وسعت 2 میلیون مترمکعب وجود دارد.
از مجموع 90 پارک سنندج، 20 پارک در منطقه یک، 20 پارک در منطقه 2 و 50 پارک نیز در منطقه سه شهری قرار دارند.
سرانه فضای سبز در این شهر 6 مترمربع برای هر شهروند بوده و این مقدار نصف میانگین سرانه فضای سبز در کشور است.
7348/ 3020
**خبرنگار: افسانه گلباغی/**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.