به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، امیر قادری روز شنبه در جلسه شورای ترافیک استان با اشاره به اینکه مقوله ترافیک یک بعدی نیست و پروژه های کلان به 10 تا 15 سال زمان نیاز دارد افزود: از جمله راهکارهای حل این مشکل در سنندج، ساماندهی هسته مرکزی شهر و اجرای پیاده راه است.
وی با بیان اینکه خیابان فردوسی سنندج شرایط لازم برای این کار را دارد گفت: باید مقدمات لازم قبل از اجرای طرح، از قبیل طراحی و مبلمان شهری و نوع خودروی عمومی که می تواند از این مسیر عبور کند، مشخص شود.
قادری هدف از اجرای این طرح را تقویت پیاده مداری و تعاملات اجتماعی در مرکز شهر عنوان کرد و افزود: در اجرای این طرح اقشار مختلف مردم از جمله کسبه و بازاریان، باید به طور جدی همکاری کنند و رسانه ها و به ویژه صدا و سیما نیز در نهادینه سازی موضوع، همکاری لازم را داشته باشند.
وی اظهار کرد: حمل و نقل و جابجایی، از جنبه های اصلی حیات هر شهر بوده و پویایی و تحرک هر شهر به مساله حمل و نقل بستگی دارد.
وی با بیان اینکه پیاده راه و پیاده مداری بحثی کلان است اضافه کرد: اگرچه از نظر فرهنگی و طبیعی و جغرافیایی میان شهرها و کشورهای مختلف تفاوت وجود دارد اما اینکه شهر پیاده مدار باشد، یک اصل پذیرفته شده است.
معاون استاندار کردستان با تأکید بر اینکه در اینگونه موارد گاهی اوقات تصمیمات مدیریتی، مقدم بر مدل های ترافیکی است گفت: طبق مطالعات انجام شده، خیابان فردوسی سنندج ظرفیت ایجاد پیاده راه را دارد.
قادری بیان کرد: اگر به مشکلات ترافیکی توجه نشود ضربه و لطمات جبران ناپذیری به اقتصاد شهرها وارد خواهد شد و این مشکلات موجب بر هم خوردن وضعیت محیط زیست، انواع آلودگی و اتلاف وقت شهروندان می شود.
وی اضافه کرد: اگر این مسئله نهادینه شود که شهروندان در کنار منازل خود اقدام به خریدهای روزانه کرده و از سفر به مرکز شهر پرهیز کنند به طور قطع، از حجم سفرهای درون شهری و در نتیجه ترافیک به میزان زیادی کاسته خواهد شد.
قادری با بیان اینکه شهرداری ها هم باید به فکر بهبود سیستم حمل و نقل عمومی باشند افزود: در دنیای امروز و با افزایش بیش از حد وسایل نقلیه و با توجه به ظرفیت اندک راه ها، مشکلات زیادی در حوزه حمل و نقل و ترافیک به وجود آمده است.
وی اجرای برخی شیوه ها در کشورهای دیگر و از جمله در مرکز کشور را برای شهر سنندج نیز مناسب دانست و ادامه داد: باید به سمتی برویم که در این شهر نیز علائم راهنمایی و استفاده از چراغ های زماندار، اصلاح هندسی، ترغیب مردم به عدم استفاده از خودرو تک سرنشین، طرح هایی چون زوج و فرد کردن خودروها و یا اخذ عوارض برای خودروهایی که در مرکز شهر تردد می کنند به اجرا درآید.
در این جلسه برخی از مصوبات کمیته فنی و کمیسیون ایمنی حمل و نقل شورای ترافیک مطرح و پس از بحث و بررسی تصمیمات لازم در خصوص آنها اتخاذ شد.
شهر 500 هزار نفری سنندج دارای سه منطقه و یک ناحیه شهرداری است.
7355/1904
**خبرنگار: وریا کرمی/انتشار دهنده: مسعود احمدی
**آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.