امین مرادی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این دوره از جشنواره در سه بخش داستانی، مستند و پویانمایی در 2 بخش اصلی و مسیر تجربه با موضوعات اخلاق و سبک زندگی، اخلاق و فرهنگ کار و اخلاق و اقتصاد مقاومتی با استقبال گسترده فیلمسازان کشور از چهارم تا 6 اسفند در تهران برگزار شد.
وی با اشاره به بررسی 141 اثر در 2 بخش اصلی و مسیر تجربه در بخش نهایی گفت: پس از بررسی این آثار، 19 اثر برگزیده شد و در این میان سه عنوان آن در 2 بخش مسیر تجربه و اصلی به هنرمندان کردستانی و تولیدات حوزه هنری استان اختصاص یافت.
رئیس حوزه هنری کردستان اظهار کرد: در مجموع هزار و 179 اثر به دبیرخانه جشنواره در 2 بخش مسیر تجربه و اصلی ارسال شد که از میان آثار راه یافته به بخش نهایی 9 فیلم از کردستان حضور داشت.
وی با تقدیر از حضور هنرمندان کردستانی در این جشنواره گفت: در بخش مسیر تجربه فیلم 'تیشه روزگار' به کارگردانی محمد فرج زاده از شهرستان سقز، در بخش مسابقه ملی در رشته انیمیشن فیلم صد ثانیه ای 'معلق' به کارگردانی آذر منصوری از تولیدات حوزه هنری استان و در بخش مستند مسابقه ملی نیز فیلم 'امید سپید' به کارگردانی جمشید فرجوند موفق به کسب عنوان برتر شدند.
مرادی افزود: استان کردستان از لحاظ تعداد جوایز کسب شده در این دوره پس از تهران که هشت عنوان را کسب کرد با سه عنوان در رتبه دوم و کرمان با 2 عنوان، استان های خراسان رضوی، همدان، اصفهان، اردبیل، قزوین و قم هرکدام با یک عنوان در مجموع 19 عنوان برتر این جشنواره را از آن خود کردند.
به گفته وی هشتم اسفند جاری آثار بخش اصلی، مسیر تجربه و اقتصاد مقاومتی این جشنواره در سالن شماره 2 پردیس سینمایی بهمن سنندج به معرض نمایش گذاشته می شود.
رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان با دعوت از تمامی علاقه مندان برای دیدن آثار ارزشمند این دوره از جشنواره در سنندج گفت: ورود برای تمامی علاقه مندان آزاد و رایگان است.
یازدهمین جشنواره بین المللی فیلم های 100 ثانیه ای از چهارم تا ششم اسفند جاری در تالار اندیشه حوزه هنری در تهران برگزار شد.
7348/6108
**خبرنگار: افسانه گلباغی /** انتشار دهنده: امید بهمنی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.